راهکارهای بانک مسکن برای کنترل قیمت مسکن

آرش توکلی
1397/02/18
229
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهکارهای بانک مسکن برای کنترل قیمت مسکن

با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تورم اقتصادی بازار مسکن نیز وضعیت پر نوسانی را تجربه می کند. برخی از کارشناسان بازار ملک و املاک عقیده دارند افزایش تسهیلات مسکن و کنترل قیمت توسط دولت می تواند عامل ثبات و آرامش بازار مسکن در روزهای منتهی به تابستان شود. بانک مسکن که ارائه دهنده تسهیلات مسکن با عنوان وام مسکن برای خانه اولی ها و تسهیلات جعاله بدون سپرده است با هدف کنترل قیمت ملک و املاک قصد کاهش سود تسهیلات مسکن را دارد. مدیرعامل بانک مسکن در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص زمان بندی برای افزایش سقف وام مسکن گفت: در حال برنامه ریزی و ارزیابی منابع بانکی برای تسهیل خرید خانه و تسهیلات مسکن هستیم.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تورم اقتصادی بازار مسکن نیز وضعیت پر نوسانی را تجربه می کند. برخی از کارشناسان بازار ملک و املاک عقیده دارند افزایش تسهیلات مسکن و کنترل قیمت توسط دولت می تواند عامل ثبات و آرامش بازار مسکن در روزهای منتهی به تابستان شود.
بانک مسکن که ارائه دهنده تسهیلات مسکن با عنوان وام مسکن برای خانه اولی ها و تسهیلات جعاله بدون سپرده است با هدف کنترل قیمت ملک و املاک قصد کاهش سود تسهیلات مسکن را دارد.
مدیرعامل بانک مسکن در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص زمان بندی برای افزایش سقف وام مسکن گفت: در حال برنامه ریزی و ارزیابی منابع بانکی برای تسهیل خرید خانه و تسهیلات مسکن هستیم.
ابوالقاسم رحیمی انارکی در خصوص در نظر گرفتن قدرت بازپرداخت وام گیرندگان و تعداد اقساط وام مسکن اضافه کرد که، رقم افزایش وام باید متناسب با استطاعت گیرندگان تسهیلات باشد و باید به این موضوع توجه جدی کرد.
افزایش اعتبار برای تسهیلات صندوق پس انداز یکم نیز نیازمند، تعریف ردیف بودجه و پیش بینی نحوه بازپرداخت وام با توجه به درآمد اقشار مختلف مردم است.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به بازار عرضه و تقاضا ملک و املاک خاطر نشان کرد که برای ارزیابی و ساماندهی به تسهیلات خانه دار شدن برای آحاد مردم باید به معیارهای خرید خانه نیز توجه شود.
در بازار کنونی بیشترین خرید و فروش خانه مربوط به واحدهایی با متراژ کمتر از 80 متر می باشند که راه های اعلام قیمت نقل و انتقال این خانه ها کمتر از 400 میلیون تومان می باشد.
به همین دلیل سیاست اعتباری بانک مسکن امسال روی واحدهای کم متراژ (زیر 100 متر) تمرکز دارد و بسته های حمایتی این بانک در همین راستا در اختیار متقاضیان وام مسکن قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.