آسیب جدید بازار مسکن، بدعهدی فروشندگان مسکن است

آرش توکلی
1397/03/12
204
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آسیب جدید بازار مسکن، بدعهدی فروشندگان مسکن است

با نزدیک شدن به فصل تابستان، بازار خرید و فروش مسکن رونق می یابد، فروشندگان و خریداران ملک و املاک رغبت بیشتری به معامله و اجاره واحدهای مسکونی خود پیدا می کنند. اما کاهش تقاضا به دلیل کم شدن قدرت خرید مردم و تورم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت سکه و ارز باعث منقبض شدن بازار مسکن شده است.

با نزدیک شدن به فصل تابستان، بازار خرید و فروش مسکن رونق می یابد، فروشندگان و خریداران ملک رغبت بیشتری به معامله و اجاره واحدهای مسکونی خود پیدا می کنند.
 اما کاهش تقاضا به دلیل کم شدن قدرت خرید مردم و تورم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت سکه و ارز باعث منقبض شدن بازار مسکن شده است.
یکی از پدیده ها و آسیب هایی که به تازگی موجب نگرانی متقاضایان مسکن گردیده، بدعهدی و انصراف دقیقه نودی فروشندگان مسکن است که باعث ناپایداری و بی ثباتی در انجام معاملات املاک شده است.
به گزارش متراژ جامع ترین پورتال مسکن کشور به نقل از ایرنا، تسهیلات مسکن یکم و کاهش نرخ سود وام بانکی در سال جاری به منظور حمایت از متقاضایان مسکن باعث رونق بیشتر بازار خرید و فروش آپارتمان شده و انتظار می رود میزان معاملات ملکی در تابستان 97 افزایش یابد اما نابسمانی قیمت واحدهای مسکونی و افزایش سرسام آور تعرفه خرید آپارتمان همزمان با رشد روز افزون قیمت طلا و ارز باعث وسوسه فروشندگان مسکن و انصراف دقیقه نودی آن ها از معاملات ملکی شده است.
صاحبان ملک با نگرانی از کاهش سود ناشی از فروش واحدهای مسکونی خود، عقیده دارند که ممکن است قیمت ها در هفته ها و ماه های آتی رشد بیشتری پیدا کند و به همین دلیل نسبت به واگذاری املاک خود تردید دارند.
در شرایط عادی دفاتر مشاور املاک، واحدهای مسکونی را در مناطق مختلف شهر را به رویت خریدار می رسانند و متقاضی آپارتمان، خانه دلخواه خود را انتخاب می کند و پس از آن فروشنده و خریدار برای امضای مبایعه نامه در بنگاه های املاک حاضر می شوند، ولی در شرایط کنونی مالکان مسکن حاضر به امضای قرار نمی شوند و لحظات آخر با اندیشه کسب سود بیشتر ناشی از افزایش قیمت خانه در ماه های بعد، از فروش منصرف می شوند.
حتی در برخی از زمان ها نیز پیش آمده که فروشنده پس از حضور در دفتر مشاورین املاک، بیش از 30 درصد به قیمت ملک خود می افزاید و با وجود تلاش مشاورین مسکن راضی به امضای قرارداد با مبلغ مورد توافق قبلی نمی شود.
منبع: ایرنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.