افزایش قیمت مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

آرش توکلی
1397/03/13
205
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش قیمت مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

با گذشت بیش از 6 ماه از زمین لرزه کرمانشاه هنوز عملیات ساخت و ساز و تامین مسکن برای زلزله زدگان رونق نیافته است و تعداد زیادی از مردم هنوز در چادر و وضعیت اسکانی نامناسبی در حال زندگی می باشند. به گزارش متراژ، ساکنان منازل تخریب شده هم چنان در انتظار صاحب خانه شدن هستند و به اجرایی شدن وعده های دولت مبنی بر پرداخت وام مسکن و بازسازی خانه های توسط دستگاه های دولتی و خیرین، امید بسته اند.

با گذشت بیش از 6 ماه از زمین لرزه کرمانشاه هنوز عملیات ساخت و ساز و تامین مسکن برای زلزله زدگان رونق نیافته است و تعداد زیادی از مردم هنوز در چادر و وضعیت اسکانی نامناسبی در حال زندگی می باشند.
به گزارش متراژ، ساکنان منازل تخریب شده هم چنان در انتظار صاحب خانه شدن هستند و به اجرایی شدن وعده های دولت مبنی بر پرداخت وام مسکن و بازسازی خانه های توسط دستگاه های دولتی و خیرین، امید بسته اند.
اما پس لرزه های گرانی و افزایش قیمت مصالح در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه باعث ایجاد مشکل در روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی شده است.
زلزله اخیر کرمانشاه که بیست و یکم آبان ماه، در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سر پل ذهاب در غرب استان کرمانشاه به وقوع پیوست، باعث کشته شدن بیش از 620 نفر از هموطنان این منطقه شد و 12 هزار و 386 مصدوم نیر بر جای گذاشت.
پس از چند ماه سازمان های دولتی از جمله بنیاد مسکن با هدف تامین مسکن و سرپناه برای مردم این مناطق اقدام به شروع ساخت و ساز خانه نمود، ولی به دلیل کمبود برخی از مصالح ساختمانی همچون خاک، ماسه و فولاد روند پیشرفت پروژه های ساختمانی با اختلال رو به رو و تعرفه مصالح ساختمانی افزایش یافت.
دلیل گرانی مصالح ساختمانی :
با اعلام رییس ستاد بنیاد مسکن استان مازندران که بر روند اجرای پروژه های ساخت و ساز در شهر سرپل ذهاب نظارت دارد، احتکار سودجویان علت اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی است. وی هم چنین افزود: فروشندگان مصالح با تحلیل بازار احداث واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده با هدف، بدست آوردن میزان سود بیشتر اقدام به احتکار و گران فروشی مصالح می نمایند.
به همین دلیل دولت برای کنترل قیمت ها برنامه هایی را پیاده سازی خواهد کرد تا خللی در روند ساخت و ساز در این مناطق به وجود نیاید.
با اعلام سازمان بنیاد مسکن در حال حاضر آوار برداری بیش از 25 هزار واحد مسکونی در غرب استان کرمانشاه صورت گرفته است و عملیات تعمیر و بهسازی 32 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده به زودی به اتمام خواهد رسید.

منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.