آیا قیمت مسکن در شش ماه دوم امسال کاهش می باید

آرش توکلی
1397/03/15
417
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا قیمت مسکن در شش ماه دوم امسال کاهش می باید

میزان معاملات مسکن در شهر تهران از اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافته است و در آستانه ورود به تابستان و رونق بازار مسکن پیش بینی می شود، میزان عرضه و تقاضا باعث رشد قیمت اجاره بها و خرید و فروش واحدهای مسکونی شود

میزان معاملات مسکن در شهر تهران از اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافته است و در آستانه ورود به تابستان و رونق بازار مسکن پیش بینی می شود، میزان عرضه و تقاضا باعث رشد قیمت اجاره بها و خرید و فروش واحدهای مسکونی شود.
هرچند که بر اساس روال هر سال تابستان، قیمت ها بیشتر می شود اما بازار مسکن در سال جاری با تاثیر پذیری از نوسان و تورم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت سکه و دلار بسیار ناپایدار شده، فروشندگان و صاحبان ملک با هدف افزایش سود، غالبا تعرفه های سرسام آور و بسیار بالایی را از متقاضیان مسکن مطالبه می کنند.
به گزارش پورتال جامع املاک کشور متراژ به نقل از ایسنا، طبق نظرسنجی صورت گرفته بیش از 54 درصد شهروندان عقیده دارند که تعرفه رشد قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1397 فرو کش خواهد کرد و تنها 5 درصد از مردم پیش بینی افزایش 50 درصدی تعرفه خرید واحدهای مسکونی را می نمایند.
بیشترین تعداد نقل و انتقال مسکن دو سال اخیر، در اردیبهشت ماه سال 1397 ثبت شده و این در حالی است که رکود افزایش قیمت مسکن نیز در سال 1397 به 35 درصد رسیده است.
در حالی که تورم اقتصادی باعث افزایش 35 درصدی قیمت مسکن شده است، بیشترین میزان معاملات ملک و املاک نیز در اردیبهشت ماه سال 1397 به ثبت رسیده که این موضع بیانگر رونق بازار مسکن با وجود کاهش قدرت خرید مردم و گرانی نرخ سکه و طلا می باشد.
قدرت خرید خریداران مسکن در سال جاری با افزایش تسهیلات بانکی تا سقف 160 میلیون تومان افزایش یافته اما التهاب بازار ارز و طلا و واسطه های ملکی در گرانی مسکن نقش موثری داشته و برخی از مشاورین املاک با هدف سهم خواهی و سود بیشتر  به قیمت گذاری کاذب واحدهای مسکونی دامن می زنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.