آثار مخرب ورود نقدینگی سرگردان به بازار مسکن

آرش توکلی
1397/04/23
191
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آثار مخرب ورود نقدینگی سرگردان به بازار مسکن

بخشی از سرمایه گذاران با بررسی بازارهای پر سود در چند ماه اخیر، برای ورود به بازار مسکن ترغیب شده اند. آن ها معتقدند همزمان با رشد تورم اقتصادی و افزایش قیمت سکه و دلار بهترین بازار برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر بازار مسکن می باشد

بخشی از سرمایه گذاران با بررسی بازارهای پر سود در چند ماه اخیر، برای ورود به بازار مسکن ترغیب شده اند. آن ها معتقدند همزمان با رشد تورم اقتصادی و افزایش قیمت سکه و دلار بهترین بازار برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر بازار مسکن می باشد. به همین منظور نقدینگی خود را به سمت خرید واحدهای مسکونی هدایت نموده تا کاهش ارزش پول ملی باعث ضرر و زیان به آن ها نشود.
یک کارشناس ملک و املاک با بیان این که نرخ آپارتمان کاهش نمی یابد به گرایش مردم برای اجاره واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: قدرت خرید مردم کم شده و متقاضیان مسکن به دلیل افزایش نرخ ها ، قادر به خرید خانه نمی باشند.
به گزارش متراژ سامانه آنلاین ثبت قرداد ملک و املاک به نقل از دنیای اقتصاد، فردین یزدانی با تاکید به این که تشدید تحریم ها و ورود نقدینگی سرگردان باعث رشد معاملات و ناپایداری تعرفه خرید و فروش مسکن شده است، گفت : ارزان شدن مسکن در این بازه زمانی و با توجه به بازارهای موازی امکان پذیر نیست و تنها باید امیدوار بود که قیمت ها با شدت کمتری رشد پیدا کنند.
این کارشناس مسکن هم چنین درباره بالا رفتن نرخ ارز و رابطه آن با تورم اقتصادی افزود : هزینه ساخت و ساز واحدهای مسکونی همزمان با رشد ارز و ناپایداری تعرفه ها در بازار افزایش پیدا کرده است و همین عامل موجب گرانی تعرفه خانه گردیده است. مشکلات ناشی از تورم اقتصادی نیز باعث تشدید حباب نرخ ملک و املاک شده که دولت می تواند با افزایش سقف وام مسکن یکم و کاهش وام تسهیلات خرید مسکن، زمینه خانه دار کردن هرچه بیشتر مردم را فراهم سازد.
میزان ساخت و ساز آپارتمان های متراژ پایین نیز که بسیار مورد توجه خریداران مسکن است باعث رشد اجاره نشینی مردم شده و این عدم تعادل میان عرضه و تقاضا باید توسط وزارت راه و شهرسازی سازماندهی و مدیریت شود.
منبع: دنیای اقتصاد
 
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.