چرا باید از مشاورین املاک کد رهگیری معاملات را تقاضا کنیم ؟

آرش توکلی
1397/04/23
1430
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا باید از مشاورین املاک کد رهگیری معاملات را تقاضا کنیم ؟

شاید در دفاتر مشاورین املاک صفحات رنگی قولنامه را مشاهده کرده باشید که در زمان خرید یا اجاره ملک به امضا طرفین، خریدار و شاهدان می رسد

شاید در دفاتر مشاورین املاک صفحات رنگی قولنامه را مشاهده کرده باشید که در زمان خرید یا اجاره ملک به امضا طرفین، خریدار و شاهدان می رسد، این قولنامه ها که در برخی از بنگاه های معاملاتی مورد استفاده قرار می گیرند فاقد اعتبار قانونی و ضمانت می باشند و تنها به عنوان یک پیش نویس در خرید و فروش مسکن اعتبار دارند. برای اعتبار و تایید قانونی قراردادها حتما نیاز به قرارداد رسمی هولوگرام دار و دریافت کد رهگیری معتبر است.
کد رهگیری معاملات املاک چیست؟
از سال 1378 بنابر مصوبه هیات دولت و بخشنامه اتحادیه مشاوران املاک، تمام بنگاه های املاک موظف شدند کلیه نقل و انتقالات ملکی را در سامانه هوشمند معاملات مسکن ثبت و به خریدار و فروشنده کد رهگیری معتبر به همراه قرارداد رسمی با هولوگرام تحویل دهند.
مزایای تقاضا و اخذ کد رهگیری از مشاورین املاک :
به دلیل عدم آگاهی مردم از قوانین نقل و انتقال ممکن است برخی از افراد سود جو و سو استفاده گر متقاضیان مسکن را فریب دهند. به همین دلیل دریافت کد رهگیری املاک این اطمینان را به شما می دهد که ملک مورد معامله بدون مشکل و قانونی( قابل استناد در مراجع قضایی) می باشد.
هم چنین به دلیل سراسری بودن این سامانه در کشور ، از امکان فروش همزمان یک ملک به چند نفر نیز جلوگیری می شود.
توجه داشته باشید که بعد از ثبت قرارداد، شما می توانید استعلام کد رهگیری خود را بگیرید. برای این کار می توانید مقاله نحوه استعلام کد رهگیری املاک متراژ را مطالعه کنید.
ثبت معاملات به همراه دریافت کد رهگیری همراه با تخفیف ویژه در متراژ :
تیم مدیریتی متراژ همواره سعی دارد بهترین خدمات را با نازلترین قیمت ها به کاربران خود ارائه دهد، به همین منظور متراژ تخفیف های ویژه ای برای کاربران خود در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد :
هر کاربر حداقل می تواند از 65 درصد تخفیف در سامانه قرارداد آنلاین متراژ استفاده نماید. در صورت عضویت در متراژ 1 درصد و در صورت پرداخت آنلاین هزینه 5 درصد دیگر نیز به تخفیف ها افزوده می شود و شما عزیزان می توانید تا سقف 71 درصد تخفیف دریافت نمایید.
شما می توانید از طریق متراژ، سامانه آنلاین خرید و فروش مسکن، برای دریافت کدرهگیری قرارداد خود اقدام کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.