خرید و فروش امتیاز وام مسکن یکم در بازار آزاد

آرش توکلی
1397/05/07
6100
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید و فروش امتیاز وام مسکن یکم در بازار آزاد

خانه اولی ها برای دریافت وام خرید واحدهای مسکونی باید موانع و مشکلات اداری اخذ این تسهیلات را سپری کنند. نحوه استفاده از تسهیلات مسکن به دلیل رفتارهای سلیقه ای و انبوه مدارک درخواستی

خانه اولی ها برای دریافت وام خرید واحدهای مسکونی باید موانع و مشکلات اداری اخذ این تسهیلات را سپری کنند. نحوه استفاده از تسهیلات مسکن به دلیل رفتارهای سلیقه ای و انبوه مدارک درخواستی بسیار سخت و زمان بر شده ، عده ای از متقاضیان به دلیل این دست اندازی ها از دریافت این وام انصراف می دهند. معرفی یک ضامن معتبر با فیش حقوقی خاص نیز مزید بر علت شده تا پروسه استفاده از این تسهیلات بسیار سخت و طاقت فرسا شود.
با این شرایط خرید و فروش امتیاز وام مسکن یکم که فقط یک بار به متقاضیان خرید خانه تعلق می گیرد در بازار آزاد رایج شده است. واسطه ها با آگاهی از رشد بیش از حد تعرفه خرید آپارتمان و افزایش فاصله قدرت خرید و سطح قیمت واحدهای مسکونی به دارندگان این امتیاز پیشنهاد فروش وام مسکن یکم را ارائه می نمایند.
به گزارش متراژ سامانه ثبت آنلاین قرارداد ملک و املاک با کد رهگیری معتبر به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی اجمالی نقل و انتقال امتیاز وام مسکن اولی ها نشان می دهد، در حال حاضر به دلیل عدم پیش بینی سازگار قانونی برای انتقال رسمی وام خرید مسکن، واجدین شرایط در بازارهای غیر رسمی اقدام به فروش وام تسهیلات خود می نمایند و دلالان ملک و املاک با قیمت حدودی 18 میلیون تومان این امتیاز را از مسکن یکمی ها خریداری می نمایند، که این مبلغ رقم معادل 22 درصد از تعرفه کل ( 80 میلیون تومان) تسهیلات خرید خانه را شامل می شود.
کارشناسان اقتصادی معتقد اند، با توجه به تورم روز افزون و گرانی بیش از حد تعرفه معاملات مسکن، سرپرست خانوارها با وام مسکن یکم قادر به خرید واحد مسکونی نمی باشند، به همین دلیل باید شرایطی محیا شود تا این افراد امتیاز خود را از طریق بازارهای قانونی و رسمی مانند بورس به سایر متقاضیان اعطا نمایند.
منبع: دنیای اقتصاد
 

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

دیدگاه های ارزشمند شما

1398/07/09

فاطمه

وقتی با وام مسکن یکم نمیشه خونه خرید و کسی که 40 میلیون به مدت یکسال در بانک خوابانده و در حال حاضر با حداقل 400 میلیون هم نمیشه یک واحد 50 متری در تهران خرید چاره ای جز فروش وام ندارد.

1398/07/09

الهه

امیدواریم که اوضاع اقتصادی عموم مردم مناسب گردد و توان خرید ملک برای همه میسر شود.