اجاره بهای سکه ای در بازار مسکن تهران

آرش توکلی
1397/05/20
340
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجاره بهای سکه ای در بازار مسکن تهران

جمعیت اجاره نشین ها در شهرهای بزرگ به ویژه پایتخت در 5 سال اخیر با نرخ رشد 4 برابری روبه به رو شده و باعث کاهش معاملات در حوزه ملک و املاک گردیده است. افزایش مستاجران باعث ایجاد تورم اقتصادی و سو استفاده صاحبان ملک می شود

جمعیت اجاره نشین ها در شهرهای بزرگ به ویژه پایتخت در 5 سال اخیر با نرخ رشد 4 برابری روبه به رو شده و باعث کاهش معاملات در حوزه ملک و املاک گردیده است. افزایش مستاجران باعث ایجاد تورم اقتصادی و سو استفاده صاحبان ملک می شود و این افراد به دلیل نیاز مردم، قیمت های نجومی و خارج از عرفی را برای اجاره خانه خود ارائه می دهند.
از اوایل سال جاری همزمان با خروج آمریکا از برجام؛ وضعیت تورم اقتصادی و بازار ارز و سکه روند صعودی در پیش گرفته و باعث گرانی کالا و نیازهای مردم در بازارهای دیگر نیز شده است. بازار ملک و املاک نیز متاثر از رشد بی سابقه قیمت خرید و فروش سکه، با حباب قیمت های نجومی مواجه گردید و تعرفه معامله واحدهای مسکونی، به بیش از 50 درصد در برخی از نقاط شهر تهران افزایش یافت.
به گزارش متراژ پورتال جامع ملک و املاک کشور به نقل از  ایسنا، در تازه ترین و عجیب ترین روش که به تازگی توسط برخی از صاحبان ملک مطالبه شده، مستاجران می بایست هزینه اجاره مسکن خود را با سکه پرداخت نمایند. این شرط تازه صاحب خانه های تهران به دلیل میزان سود آوری سکه می باشد و باعث سردرگمی و ناراحتی اجاره نشین ها شده است.
شاید برخی تصور کنند که این شرایط بیشتر برای خانه های لوکس و شمال شهری تهران اعلام می شود اما در اصل، بدعت خانه اجاره دادن بر اساس دلار و سکه، رسم جدید غطلی است که در تمام نقاط شهر و برای هر متراژی درخواست می شود. بحران نرخ سکه و ارز باعث رفتارهای عجیب از سوی مالکان مسکن سود جو گردیده و آن ها تنها با هدف سود آوری بیشتر، قیمت های غیر منصفانه ای را از مستاجران و اقشار متوسط جامعه مطالبه می کنند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.