آخرین وضعیت قیمت ها بازار مسکن در پایتخت

آرش توکلی
1397/06/04
166
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین وضعیت قیمت ها بازار مسکن در پایتخت

در ماههای اخیر وضعیت آشفته بازار مسکن و تعرفه گذاری خارج از عرف خرید و فروش زمین و آپارتمان باعث نگرانی در میان مردم و خریداران ملک شده است و حتی بازار اجاره مسکن را نیز تحت تاثیر خود قرار داده،

در ماههای اخیر وضعیت آشفته بازار مسکن و تعرفه گذاری خارج از عرف خرید و فروش زمین و آپارتمان باعث نگرانی در میان مردم و خریداران ملک شده است و حتی بازار اجاره مسکن را نیز تحت تاثیر خود قرار داده، به همین دلیل بازار اجاره و خرید واحدهای مسکونی متراژ پایین در تهران رونق بیشتری گرفته است و متقاضیان مسکن در بنگاه های معاملاتی به دنبال فایل های مقرون به صرفه و متراژ پایین هستند.
به گزارش متراژ سامانه رهن و خرید مسکن با تخفیف های ویژه به نقل از ایسنا، نیمه جنوبی شهر تهران تاثیر کمتری از بازارهای موازی از جمله طلا و ارز داشته و میانگین افزایش قیمت خرید و فروش مسکن در این مناطق کمتر از نواحی مرکزی و شمالی پایتخت بوده است.
اجاره نشین ها نیز به دلیل رشد بیش از حد قیمت اجاره بها به طور متوسط آپارتمان هایی با 10 متر مربع کمتر و 3 سال ساخت عمر بنای بالاتری را به دلیل کاهش قدرت خرید، انتخاب می نمایند.
در شرایط موجود بازار مسکن اقشار کم درآمد و کارمندان چاره ای به جز انتخاب واحدهای کوچک تر و قدیمی تر ندارند و توان مالی محدود آن ها باعث مهاجرت آن ها به مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران شده است.
نایب رییس اول اتحادیه مشاورین املاک درباره افزایش نرخ خرید و فروش مسکن گفت: در برخی از مناطق تهران قیمت ها حدود 100 درصد گران شده و تاثیر بازارهای موازی بر بازار املاک بسیار محسوس می باشد. به همین دلیل دولت باید با اتخاذ سیاست های صحیح و کاربردی به صورت غیر مستقیم قیمت ها را در حوزه مسکن کنترل کند و تسهیلات مسکن را با توجه به نرخ جدید معاملات املاک تصویب و ابلاغ نماید.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.