نگاهی به طرح مسکن اجتماعی دولت یازدهم

آرش توکلی
1397/06/09
196
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به طرح مسکن اجتماعی دولت یازدهم

پس از اجرای ناموفق طرح مسکن مهر که توسط دولت نهم و دهم در راستای خانه دار کردن مردم و اقشار کم درآمد جامعه صورت گرفت، دولت یازدهم با شعار مسکن اجتماعی به مردم و خانوارهای کم درآمد وعده داد تا نیاز مسکن که

پس از اجرای ناموفق طرح مسکن مهر که توسط دولت نهم و دهم در راستای خانه دار کردن مردم و اقشار کم درآمد جامعه صورت گرفت، دولت یازدهم با شعار مسکن اجتماعی به مردم و خانوارهای کم درآمد وعده داد تا نیاز مسکن که یکی از مهمترین خواسته های عمومی جامعه می باشد را مرتفع سازد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سامانه خرید و فروش آنلاین ملک و املاک به نقل از ایسنا، از شروع دولت حسن روحانی، برنامه های چهارگانه دولت در حوزه مسکن غالبا با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شد و بخشی از بودجه صرف تکمیل پروژه های مسکن مهر که با نارضایتی عمومی همراه بود، گردید.
هرچند که وزارت راه و شهرسازی موفق شد، نظام تامین مالی مسکن را از طریق تسهیلات احیا کند و سود وام خانه اولی ها را به هشت درصد کاهش دهد، ولی نوسان بازار سکه و ارز باعث توقف روند ساماندهی به حوزه مسکن گردید.
دولت تدبیر و امید چهار سال اول را با سیاست کنار گذاشتن مسکن مهر و افزایش قدرت خرید مسکن با استفاده از تسهیلات خرید خانه سپری کرد و وزیر راه و شهرسازی بارها در خصوص پروژه مسکن مهر و تبعات مالی سنگین آن، انتقاداتی را مطرح می نمود. با شروع دولت دوازدهم نیز طرح مسکن اجتماعی به عنوان مهمترین هدف وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت که با شروع سال 1397 و نابسمانی قیمت خرید و فروش مسکن این پروژه متوقف شد و مدیران اولویت اصلی خود را بر نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی قیمت ها قرار دادند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته های اخیر لوایح پیشنهادی خود را به دولت برای کنترل سوداگری مسکن ارائه داده و امیدوار است با اجرای قوانین مالیاتی جدید و تعیین سقف 10 درصدی افزایش اجاره بها، موفق شود رضایت عمومی را بدست آورد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.