بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه مسکن مهر

آرش توکلی
1397/06/20
195
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه مسکن مهر

پس از چند سال هنوز واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تکمیل نشده و دولت نیز تمایلی به تسریع در ساخت و ساز این آپارتمان ها ندارد. علاوه بر این بودجه مورد نیاز برای اتمام این طرح مبلغی بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان می باشد، که با توجه به بودجه وزارت راه و شهرسازی

پس از چند سال هنوز واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تکمیل نشده و دولت نیز تمایلی به تسریع در ساخت و ساز این آپارتمان ها ندارد. علاوه بر این بودجه مورد نیاز برای اتمام این طرح مبلغی بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان می باشد، که با توجه به بودجه وزارت راه و شهرسازی، تامین این رقم غیر ممکن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه مسکن مهر با بیان این که تکمیل زیر ساخت ها و امکانات لازم شهرک ها 11 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، خاطر نشان کرد: بر اساس توافق، قرار بود سازمان برنامه و بودجه، برای اتمام مسکن مهر 1400 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد اما در شرایط کنونی این مبلغ پرداخت نشده است.
به گزارش متراژ، سرویس خرید و فروش آنلاین مسکن با به روز ترین قیمت های آپارتمان به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح پروژه های مسکونی شهر جدید هشتگرد، گفت: 60 هزار میلیارد تومان برای کل پروژه مسکن مهر تخصیص داده شده که از این رقم، 55 هزار میلیارد از اعتبار دولتی، 10 هزار میلیارد از محل وصل اقساط و 5 هزار میلیارد از تامین اعتبار بانکی تامین شد.
طرح دولت نیز که با عنوان مسکن اجتماعی قرار بود باعث خانه دار شدن اقشار ضعیف و کارمند جامعه شود به دلیل مشکلات و عدم بودجه ناشی از اتمام مسکن مهر هنوز عملیاتی نشده و در آشفته بازار مسکن که قیمت ها به صورت روزانه و دلخواه تعریف می شود، متقاضیان مسکن با سردرگمی و مشکلات زیادی رو به رو شده اند.
با امضای تفاهم نامه دولت با کمیته امداد امام خمینی مقرر شده، حجم زیادی از خانه های مسکن مهر به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تحویل شود و بخشی از بودجه اتمام این پروژه توسط نهادهایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تامین شود تا در مراحل تکمیل و تحویل نهایی این واحدها تسریع یابد.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.