عدم اختصاص وام مسکن برای خرید آپارتمان های لوکس

آرش توکلی
1397/06/24
218
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عدم اختصاص وام مسکن برای خرید آپارتمان های لوکس

با رشد پلکانی تعرفه خرید و فروش مسکن و افزایش نرخ اجاره بها بازار ملک و املاک در شش ماه نخست سال 1397 دست خوش تغییراتی شده است و بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت معامله هر متر مربع خانه با 54 درصد رشد مواجه شده

با رشد پلکانی تعرفه خرید و فروش مسکن و افزایش نرخ اجاره بها بازار ملک و املاک در شش ماه نخست سال 1397 دست خوش تغییراتی شده است و بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت معامله هر متر مربع خانه با 54 درصد رشد مواجه شده که این جهش باعث کاهش قدرت خرید مردم و رکود نقل و انتقال ملک در پایتخت گردیده است.
در شهر تهران بالاترین افزایش قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه 5 مشاهده شده به طوری که نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در این ناحیه 71.8 درصد افزایش یافته و پایین ترین میزان جهش تعرفه ها در منطقه 12 رخ داده ، در این بخش میانگین رشد تنها 14.8 درصد گزارش شده است.
به همین دلیل در سال جاری تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی متراژ پایین افزایش یافته و متقاضیان با توجه به بودجه محدود خود، خانه های زیر 100 متر و قیمت پایین تر را برای سکونت انتخاب می نمایند. اما میزان عرضه و تقاضا واحدهای متراژ پایین متناسب نیست و عمدتا آپارتمان های بالای 100 متر در فایل های فروش مشاورین املاک به چشم می خورد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سرویس جست و جوی مسکن با به روز ترین اگهی های ملک و املاک به نقل از تی نیوز، صاحبان واحدهای مسکونی لوکس و متراژ بالا به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش تقاضا برای خرید واحدهای بالای 100 متر، پیشنهادهای ویژه به همراه تخفیف و استفاده از وام مسکن را به مشتریان ارائه می دهند تا به این وسیله بخشی از آپارتمان های خود را در بازار راکد مسکن به فروش رسانند.
دولت و مجلس نیز با رصد شرایط و آگاهی از افزایش نجومی قیمت مسکن قصد دارند سقف وام مسکن را افزایش دهند و تسهیلات مسکن را برای خانه های لوکس و متراژ بالا حذف نمایند.
یکی دیگر از سیاست های دولت برای حمایت از متقاضیان مسکن، ارائه بسته های تشویقی ساخت و ساز برای انبوه سازان خانه های متراژ پایین است که از این طریق بازار عرضه و تقاضا در بخش آپارتمان های متراژ پایین تنظیم شود.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.