موج جدید مهاجرت از تهران به دلیل افزایش قیمت مسکن

آرش توکلی
1397/06/26
167
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موج جدید مهاجرت از تهران به دلیل افزایش قیمت مسکن

پایتخت ایران در سال های اخیر به دلیل فرصت های شغلی مناسب همواره یکی از شهرهای مهاجرپذیر بوده و طی 5 سال اخیر میزان جمعیت تهران افزایش قابل ملاحظه ای داشته اما با شروع سال جدید و

پایتخت ایران در سال های اخیر به دلیل فرصت های شغلی مناسب همواره یکی از شهرهای مهاجرپذیر بوده و طی 5 سال اخیر میزان جمعیت تهران افزایش قابل ملاحظه ای داشته اما با شروع سال جدید و تورم اقتصادی ناشی از جهش قیمت دلار و سکه بازار مسکن نیز با بی ثباتی و حباب قیمت ها رو به رو شد و طبق آخرین گزارش های بانک مرکزی میانگین افزایش نرخ مسکن به بیش از 50 درصد در پایتخت رسیده است.
آلودگی هوا، پایین بودن کیفیت زندگی و ترافیک سرسام آور تهران نیز از دیگر عواملی است که باعث تشدید روند مهاجرت شده به طوری که در چند سال اخیر بیش از 350 هزار نفر از این کلان شهر به حاشیه و یا شهرهای کوچک تر نقل مکان نموده اند.
به گزارش متراژ، موتور جست و جوی املاک با به روز ترین آگهی های مسکن به نقل از ایسنا، سکونت در تهران نه تنها برای اتباع خارجی بلکه برای شهروندان تهرانی نیز دیگر جذابیت ندارد. هزینه های سرسام آور خرید و اجاره آپارتمان در تهران باعث کاهش معاملات شده و قدرت خرید مردم نیز با رشد تورم اقتصادی به پایین ترین حد خود در چند سال گذشته رسیده و به همین دلیل روند مهاجرت ساکنان پایتخت به شهرهایی نظیر، پردیس، پرند و هشتگرد بیشتر شده است.
در میان مکان های جذاب اجاره نشین ها، محمدشهر به دلیل سرانه خدماتی مناسب و تعرفه اجاره از اقبال بیشتری برخوردار شده و میزان سکونت در این منطقه در حال افزایش می باشد. در شهر پرند نیز که عمده خانه های مسکن مهر در آن ساخته شده بیش از 68 هزار واحد به متقاضیان تحویل و 9000 واحد دیگر نیز تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان البرز بالاترین جذب مهاجر را از پایتخت داشته و استان های گیلان و مازندران به ترتیب رتبه های دوم و سوم، جذب مهاجر را به خود اختصاص داده اند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.