کاهش میزان خرید و فروش مسکن در شهریور ماه

آرش توکلی
1397/06/31
167
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش میزان خرید و فروش مسکن در شهریور ماه

در چند ماه نخست سال جاری بازار مسکن به دوران رونق خود پس از 5 سال بازگشت و میزان معاملات ملک و املاک افزایش یافت. سرمایه داران نیز به دلیل نوسان تعرفه ارز ، سکه و کاهش ارزش پول ملی حضور فعالی در زمینه خرید و فروش مسکن داشته

در چند ماه نخست سال جاری بازار مسکن به دوران رونق خود پس از 5 سال، بازگشت و میزان معاملات ملک و املاک افزایش یافت. سرمایه داران نیز به دلیل نوسان تعرفه ارز ، سکه و کاهش ارزش پول ملی حضور فعالی در زمینه خرید و فروش مسکن داشته و آپارتمان ها را به عنوان کالای سرمایه ای برای حفظ دارایی خود خریداری نمودند. اما اقشار متوسط جامعه و متقاضیان اجاره خانه به دلیل عدم ثبات قیمت ها و رشد بیش از 50 درصدی تعرفه رهن و اجاره قادر به تمدید و پیدا کردن ملک مناسب خود نشدند و عمدتا به مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران مهاجرت نمودند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین وب سایت خرید و فروش مسکن به نقل از ایسنا ، پس از افت 33 درصدی معاملات املاک در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال گذشته ، بررسی اولیه از میزان قراردادهای خرید و فروش آپارتمان در شهریور ماه نشان می دهد، در شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته 45 درصد حجم معاملات کاهش یافته است. این عدم استقبال و افت قرارداد های ملکی ناشی از کاهش قدرت خرید مردم و ارائه پیشنهادهای نجومی توسط صاحبان ملک و املاک برای فروش یا اجاره واحدهای مسکونی خود می باشد. به همین دلیل و همزمان با شروع ماه محرم میزان خرید و فروش آپارتمان به پایین ترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده و در صورت استمرار این وضعیت، بازار مسکن بار دیگر دوران رکود جدیدی را تجربه خواهد کرد.
در شهر تهران بیشترین رشد میانگین قیمت مربوط به منطقه 5 با 81 درصد و کمترین میزان به منطقه 12 با 25 درصد اختصاص دارد و گزارش بانک مرکزی نشان می دهد حجم نقل و انتقال مسکن به کمتر از 12 هزار واحد در پایان شهریور ماه رسیده است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.