آخرین وضعیت از طرح یارانه مسکن

آرش توکلی
1397/07/01
200
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین وضعیت از طرح یارانه مسکن

هر دولت به منظور تامین سرپناه و مسکن مردم طرح ها و پروژه های مختلفی را اجرا نموده، اما هیچ دولتی هنوز موفق نشده طرح خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه را با کیفیت مطلوب پیاده سازی نماید،

هر دولت به منظور تامین سرپناه و مسکن مردم طرح ها و پروژه های مختلفی را اجرا نموده، اما هیچ دولتی هنوز موفق نشده طرح خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه را با کیفیت مطلوب پیاده سازی نماید، به طور مثال دولت گذشته طرح مسکن مهر را برای حمایت از افراد کم بضاعت مطرح کرد و بیش از هزاران واحد مسکونی در اطراف شهرهای بزرگ به صورت شهرک برای این قشر ساخت، ولی نبود زیر ساخت مناسب و عدم دسترسی به حمل و نقل باعث شد این طرح خوب با شکست و بحران روبه رو شود و پس از چند سال هنوز آپارتمان هایی از مسکن مهر بدون متقاضی و خالی از سکنه باقی مانده است.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش مسکن به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت یازدهم و دوازدهم نیز با شعار مسکن اجتماعی پا به عرصه انتخابات گذاشت و رییس جمهور منتخب وعده ساماندهی به بازار مسکن و ساخت و ساز خانه برای اقشار ضعیف جامعه را مطرح و از سیاست های دولت قبل به ویژه پروژه مسکن مهر، انتقاد کرد.
در همین راستا وزارت راه و شهرسازی از سوی هیات دولت مامور به تدوین طرحی با هدف تامین مسکن ارزان برای آحاد جامعه شد، اما آخوندی نتواسنت انتظارات عمومی را برآورده سازد و نه تنها در این زمینه اقدام قابل توجهی صورت نگرفت، بلکه میزان تعرفه خرید و فروش مسکن نیز همزمان با خروج آمریکا از برجام افزایش قابل توجهی یافت.
در حال حاضر دولت به دلیل کمبود منابع مالی پروژه های نیمه کاره مسکن مهر را تکمیل نکرده و به همین دلیل طرح مسکن اجتماعی نیز بدون عملیاتی شدن و در حد طرح اولیه باقی مانده است.
دلالان حوزه مسکن و برخی از مشاورین املاک نیز از جو روانی افزایش قیمت سکه و دلار استفاده کرده و قیمت های خارج از عرفی را برای خرید آپارتمان پیشنهاد می دهند، که این کار باعث عدم رغبت مردم برای خرید خانه و کاهش معاملات مسکن شده است.
حال باید دید که آیا پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن و طرح یارانه مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام اجرایی خواهد شد یا خیر.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.