رشد 74 درصدی قیمت مسکن در تهران

آرش توکلی
1397/07/05
178
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد 74 درصدی قیمت مسکن در تهران

طی چند ماه گذشته میزان تورم اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده و بازار سکه و ارز نیز هر روز در حال نوسان و ثبت رکورد جدیدی از قیمت ها می باشد. نرخ خرید و فروش مسکن نیز متاثر از بازارهای

طی چند ماه گذشته میزان تورم اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده و بازار سکه و ارز نیز هر روز در حال نوسان و ثبت رکورد جدیدی از قیمت ها می باشد. نرخ خرید و فروش مسکن نیز متاثر از بازارهای موازی و حضور دلالان در این حوزه، با افزایش قابل توجهی مواجه شده و مردم برای تامین سرپناه و خانه مورد نظر خود باید هزینه های سرسام آور و خارج از عرفی پرداخت نمایند. مشاورین املاک و انبوه سازان نیز با هدف سود بیشتر واحدهای مسکونی آماده تحویل را با شرایط و قیمت های نجومی به متقاضیان ارائه می کنند و اقشار متوسط و ضعیف جامعه با نا امیدی از معامله مسکن در این شرایط به حاشیه شهرها و مناطق جنوبی مهاجرت نموده اند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال ملک و املاک کشور به نقل از مهر ،کاهش قدرت خرید مردم و بی ارزش شدن واحد پول ایران باعث گرایش مردم به حضور در بازارهای سکه و دلار شده و سرمایه های سرگردان بیشتر صرف خرید دلار می شود. میزان معاملات مسکن نیز به دلیل افزایش بیش از 50 درصدی نرخ خرید خانه به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است و بازار مسکن به شرایط رکود مجدد نزدیک شده است.
بر اساس آمار منتشر شده از دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، میانگین تعرفه خرید هر متر مربع آپارتمان در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 74 درصد افزایش یافته است.
طبق این گزارش متوسط قیمت واحدهای مسکونی در پایتخت به بیش از 8 میلیون تومان رسیده که این رقم در قیاس با مرداد ماه امسال 600 هزار تومان رشد داشته و نشان دهنده وضعیت بحرانی بازار مسکن می باشد. میزان استفاده از تسهیلات مسکن نیز به دلیل عدم تامین بخش قابل توجهی از هزینه خرید آپارتمان کاهش یافته و مردم معتقدند سقف وام بانکی برای خرید خانه باید افزایش یابد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.