تعرفه خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین

آرش توکلی
1397/07/10
242
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعرفه خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین

با شروع سال 1397 و جو روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام، تعرفه خرید و فروش دلار افزایش یافت و بازارهای موازی نیز تحت تاثیر قرار گرفت. تورم اقتصادی نیز به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید و نرخ خرید هر متر مربع خانه نیز بیش از 60 درصد رشد کرد.

با شروع سال 1397 و جو روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام، تعرفه خرید و فروش دلار افزایش یافت و بازارهای موازی نیز تحت تاثیر قرار گرفت. تورم اقتصادی نیز به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید و نرخ خرید هر متر مربع خانه نیز بیش از 60 درصد رشد کرد. مردم نیز با آگاهی از وضعیت بازار به دنبال معامله واحدهای مسکونی متراژ پایین رفتند ولی میزان عرضه و تقاضای این آپارتمان ها متناسب با نیاز متقاضیان نبود و در نتیجه بورس خرید و فروش واحدهای متراژ پایین بالا رفت و دلالان قیمت های نجومی را برای فروش این خانه ها پیشنهاد می دهند.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین مسکن به نقل از افکار نیوز، تعداد آپارتمان های کمتر از 55 متر مربع این روزها بسیار مورد توجه و جست و جوی متقاضیان مسکن قرار گرفته و سهم خرید و فروش این واحدها از کل معاملات مسکن، به بیش از 10 درصد رسیده است. واحدهای نقلی در شمال تهران و مناطق یک و سه نیز در فایل مشاورین املاک ارائه شده اما قیمت این خانه های زیر 60 متر سه برابر بیشتر از واحدهای متراژ پایین جنوب پایتخت می باشد.
انبوه سازان نیز به دلیل رشد نرخ مصالح ساختمانی و مشکلات اقتصادی این روزها تمایلی به ساخت آپارتمان های متراژ پایین ندارند و تسهیلات ویژه دولت برای حمایت از ساخت و ساز این واحدها نیز باعث گرایش بساز بفروش ها برای تولید آپارتمان های نقلی نشده و تولید در این حوزه متوقف شده است.
در حال حاضر برای خرید یک واحد مسکونی متراژ پایین در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران، متقاضیان باید هزینه ای 250 میلون تومانی را پرداخت کنند که در صورت استفاده از وام تسهیلات مسکن نیز کمتر از 25 درصد قدرت خرید آن ها افزایش می یابد و به همین دلیل میزان استفاده از تسهیلات مسکن در بین مردم کاهش یافته است.
منبع: افکار نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.