آیا قیمت خرید و فروش مسکن تا پایان سال ثابت می ماند

آرش توکلی
1397/07/23
232
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا قیمت خرید و فروش مسکن تا پایان سال ثابت می ماند

با فروکش کردن التهاب در بازار ارز و سکه و ثبات قیمت دلار طی چند هفته گذشته، کارشناسان اقتصادی بر این باور اند که قیمت مسکن تا پایان سال جاری تغییر نمی کند و ممکن است به دلیل کاهش تقاضا نیز با رکود مجدد همراه شود.

با فروکش کردن التهاب در بازار ارز و سکه و ثبات قیمت دلار طی چند هفته گذشته، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت مسکن تا پایان سال جاری تغییر نمی کند و ممکن است به دلیل کاهش تقاضا نیز با رکود مجدد همراه شود. در حال حاضر میزان واحدهای مسکونی آماده تحویل از تعداد تقاضا بیشتر است، اما این آپارتمان ها به دلیل ارزش گذاری نجومی کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و میزان معاملات املاک در 3 ماه گذشته در مقیاس با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره تاثیر ارز بر بازار مسکن گفت : رشد قیمت ارز تاثیر چند گانه به تعرفه خرید و فروش آپارتمان می گذارد و ممکن است اثر کاهنده یا افزایش دهنده ای داشته باشد.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن با به روز ترین اگهی های املاک به نقل از مهر، علی چگینی در خصوص هدایت سرمایه های سرگردان به بازار مسکن خاطر نشان کرد: در صورت افت مجدد نرخ دلار، سرمایه گذاری و نقدینگی به سمت بازار مسکن هدایت می شود و این موضوع باعث رونق و حباب قیمت ها در بازار املاک خواهد شد.
این کارشناس در خصوص شایعه کاهش 25 درصدی نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان نیز افزود: نرخ مسکن نیز همزمان با تورم اقتصادی رشد کرده و بعید می دانم پیش بینی کاهش 25 درصدی هزینه خرید خانه تا بهمن ماه سال جاری 25 درصد کاهش یابد و تنها می توان امیدوار بود که ثبات به بازارهای موازی بازگردد تا میزان ساخت و ساز و صدور پروانه های ساختمانی افزایش و ناپایداری بازار املاک از بین برود.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.