وضعیت بازار رهن و اجاره آپارتمان در پاییز

آرش توکلی
1397/07/24
271
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت بازار رهن و اجاره آپارتمان در پاییز

بسیاری از اجاره نشین ها در فصل داغ اجاره نشینی موفق به اجاره واحده مسکونی مطلوب خود نشدند و در فصل تابستان به دلیل جو روانی ناشی از افزایش قیمت در بازار ارز و سکه، تعرفه های نجومی توسط صاحبان ملک برای اجاره و رهن خانه پیشنهاد می شد.

بسیاری از اجاره نشین ها در فصل داغ اجاره نشینی موفق به اجاره واحده مسکونی مطلوب خود نشدند و در فصل تابستان به دلیل جو روانی ناشی از افزایش قیمت در بازار ارز و سکه، تعرفه های نجومی توسط صاحبان ملک برای اجاره و رهن خانه پیشنهاد می شد. این نابسمانی بازار مسکن، باعث سردرگمی و کاهش قدرت خرید مستاجران گردید و برخی از آن ها به مناطق جنوبی و حاشیه شهرها عزیمت کردند. مشاورین املاک نیز فایل های اجاره محدودی را برای عرضه در دسترس عموم قرار دادند و در نتیجه میزان معاملات بخش مسکن با کاهش چشم گیری مواجه شد.
به گزارش متراژ پورتال جامع خرید و فروش مسکن، اما شروع فصل پاییز و کاهش قیمت دلار و ارز، التهاب بازار اجاره مسکن نیز فروکش کرد و تعداد فایل های رهن کامل و اجاره در بازار مسکن افزایش یافت. مالکان و صاحب خانه ها نیز از ارائه قیمت های نجومی و سرسام آور صرف نظر کرده و نرخ های منطقی تر را برای اجاره واحد خود به پیشنهاد دادند.
مشاورین املاک معتقد اند با آغاز فصل تابستان رشد ناگهانی تعرفه اجاره نشینی باعث کاهش تقاضا برای اجاره آپارتمان های بالای 100 متر شد و تقاضا برای رهن خانه های کوچک متراژ و میان متراژ در بازار مسکن افزایش یافت. خانوارهای اجاره نشینی هم که بیش از این آپارتمان های دو یا سه خوابه بالای 80 متر انتخاب می کردند به دلیل جهش قیمت ها مجبور به انتخاب فایل های زیر 80 متر مربع شدند.
در هفته های اخیر به دلیل توقف برگزاری مراسم ازدواج همزمان با ماه محرم و صفر، میزان تقاضا برای رهن و اجاره واحدهای مسکونی کاهش یافته و این موضوع باعث انعطاف مالکان و تغییر شرایط و نحوه اجاره و رهن ملک در بازار مسکن شده، به همین دلیل کارشناسان بر این باور اند که بهترین زمان برای اجاره و رهن آپارتمان برای مستاجران مقطع کنونی می باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.