تعیین مالیات مضاعف برای دارندگان مسکن خالی

مهرداد شاه عطاری
1397/08/03
335
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعیین مالیات مضاعف برای دارندگان مسکن خالی

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس، درباره افزایش افسار گسیخته اجاره بهای مسکن گفت: امروز یکی از بهم ریختگی های ما در حوزه مسکن آن است که مسکن امروز به عنوان یک سرپناه تلقی نشده و تبدیل به ابزار تجارت شده است.

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس، درباره افزایش افسار گسیخته اجاره بهای مسکن گفت: امروز یکی از بهم ریختگی های ما در حوزه مسکن آن است که مسکن امروز به عنوان یک سرپناه تلقی نشده و تبدیل به ابزار تجارت شده است. ​وی با یادآوری اینکه در گذشته آنهایی که می خواستند پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنند، اقدام به ثبت نام برای خرید سیم کارت می کردند و بعد آن را به 2 برابر قیمت می فروختند، ادامه داد: امروز این افراد اقدام به خرید مسکن می کنند نه برای آنکه در آن زندگی کنند، بلکه برای آنکه بتوانند آن را سال آینده به 2 برابر قیمت بفروشند. بنابراین مسکن تبدیل به ابزاری برای تجارت شده است و این یکی از مشکلاتی است که در حوزه مسکن با آن مواجهیم. وی افزود ​این موضوع باعث مشکل در حوزه مسکن شده است و اگر سوال شود که آیا برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن پول نداریم؟ پاسخ این است که درجامعه ما 1600 میلیارد تومان نقدینگی داریم که حدود 900 هزار میلیارد تومان آن در بانک ها است یعنی مردم پول را در بانک گذاشته و سود آن را دریافت می کنند.
به گزارش متراژ، ​سامانه جامع جستجوی ملک، به نقل از سایت شعار سال، علی بختیار با بیان اینکه برای کنترل بهای مسکن طرحی در این زمینه تدوین کرده ایم که به بحث مالیات می پردازد، خاطرنشان کرد: براساس این طرح که کلیات آن در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است اولا هر کس که بیش از یک منزل مسکونی دارد و نیز افرادی که دارای خانه های خالی هستند باید مالیات مضاعف بدهند. وی تاکید کرد: در این طرح چارچوب های لازم را مشخص کرده ایم که اگر به تصویب برسد آبی بر آتش بهای مسکن خواهد بود همچنین این طرح می تواند به صاحب خانه شدن تعدادی از مستاجران کمک کرده و به کاهش اجاره بهای مسکن نیز کمک کند. امید است در کنار این طرح بتوانیم طرح هایی را تدوین کنیم که باعث تشویق سرمایه گذاری در حوزه مسکن بشود و فعالان اقتصادی را به سمت حوزه مسکن جذب کند. بختیار تصریح کرد: اگرچه این طرح در جزئیات تغییر می کند اما کلیات این طرح آن است که می خواهیم بر افرادی که از مسکن به جای یک سرپناه به عنوان ابزار تجاری استفاده می کنند، مالیات مضاعف ببندیم.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.