سیاست جدید برای تامین مسکن اقشار کم درآمد

آرش توکلی
1397/08/05
162
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاست جدید برای تامین مسکن اقشار کم درآمد

در چند هفته گذشته اخباری مبنی بر استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از رسانه و خبرگزاری های مختلف مخابره می شد ولی هیچ یک از معاونین وزیر راه اظهار نظر شفافی در این خصوص ارائه ندادند

در چند هفته گذشته اخباری مبنی بر استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از رسانه و خبرگزاری های مختلف مخابره می شد ولی هیچ یک از معاونین وزیر راه اظهار نظر شفافی در این خصوص ارائه ندادند تا سرانجام متن نامه استفای عباس آخوندی به رییس جمهور رسانه ای شد و مهندس اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن به نقل از ایسنا، آخوندی در چند سال گذشته با انتقاد از طرح هایی نظیر مسکن مهر و مشکلات زیر ساختی این پروژه ها سعی کرد، طرح مسکن اجتماعی که یکی از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید در انتخابات بود را اجرایی نماید و مشکل خانه دار شدن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه را حل کند. اما برنامه ها و روش های این وزیر به ویژه در حوزه مسکن بسیار مورد انتقاد کارشناسان اقتصادی قرار گرفت و باعث تورم بیش از حد تعرفه خرید و فروش ملک و املاک شد. افزایش قیمت دلار و طلا هم خروج مسکن از دوران رونق و هدایت آن به سمت رکود مجدد گشت و فشار اقتصادی باعث مهاجرت اجاره نشین ها به نواحی جنوبی و اطرف کلان شهرها شد.
مهندس اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت راه و شهرسازی معرفی و توانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب نماید.
معاون وزیر راه در خصوص برنامه های اصلی مهندس اسلامی خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین اولویت های وزیر جدید، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه به منظور تسهیل خانه دار شدن می باشد و ایشان تلاش می کند که منابع مالی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی جدید و ارزان قیمت را تامین و قیمت ها را در بازار مسکن ساماندهی کند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.