چطور تبدیل به یک مشاور املاک حرفه ای شویم؟

مهرداد شاه عطاری
1397/08/09
1023
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چطور تبدیل به یک مشاور املاک حرفه ای شویم؟

یکی از کسب و کارهایی که جزو پر سودترین مشاغل محسوب می شود، مشاور املاک است. این کسب و کار قدمت نسبتا زیادی دارد.

یکی از کسب و کارهایی که جزو پر سودترین مشاغل محسوب می شود، مشاور املاک است. این کسب و کار قدمت نسبتا زیادی دارد.
 افراد برای این که موفق شوند ملک خوب و ایده آلی پیدا کنند یا به فروش برسانند، نیاز به راهنمایی مشاورین املاک حرفه ای و با تجربه دارند. همین آگاهی از ویژگی های بسیار ضروری و حائز اهمیت برای یک مشاور املاک  حرفه ای می باشد.
در این مقاله، متراژ به بررسی شغل مشاور املاک و روش های کسب موفقیت در این شغل می پردازد.

مشاور املاک موفق ذهنی خلاق برای حل مشکلات دارد:

یکی از مشاغلی که نیاز به ذهن فعال و خلاق دارد، مشاوره املاک است، زیرا در تعامل با مردم و خریدار و فروشنده ملک باید قدرت حل مشکلات و مدیریت طرفین را داشته باشد. بسیاری از مشاورین املاک موفق به خوبی می دانند که چگونه یک واحد مسکونی را در معرض دید خریدار قرار دهند تا توجه آن را جلب کند. پس برای ورود و موفقیت در شغل مشاور املاک باید قدرت مواجه با مشکلات و حل آن را داشته باشید.

تعامل و ارتباط موثر با مردم :

از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای تعامل و ارتباط موثر با مردم است. در صورتی که با مشتری ارتباط موثری برقرار نکنید و خوش برخورد نباشید، هرگز موفق به معامله مسکن نخواهید شد. مشاورین املاک با تجربه همواره با مراجعین خود ارتباطی صمیمانه دارند و به آن ها کمک می کنند تا در خصوص قیمت ها و املاک دلخواه خود تصمیم درستی اتخاذ نمایند.
برای تعامل و ارتباط فعال شما باید به تمامی ابعاد بازار خرید و فروش مسکن تسلط داشته باشید و با آگاهی کامل خریدار و فروشنده را راهنمایی کنید، در غیر این صورت شما قادر به جوش دادن معامله نخواهید شد.

برای جذب مشتری شنونده خوبی باشید :

قبل از راهنمایی و پیشنهادات ملکی خود ابتدا به صحبت های مشتری خوب گوش دهید. در غیر این صورت مشتری علاقه ای به ارائه پیشنهاد از جانب مشاور املاک ندارد، پس ابتدا با شنیدن نیازها و خواسته های مشتری به هدف آن پی برده و پس از آن شروع به صحبت و ارائه نقطه نظرات خود کنید.
احترام به مشتری باعث می شود که ارتباط موثرتری برقرار شود و به مشاور املاک بیشتر اعتماد کنند.

مشاور املاک باید پشتکار داشته باشد :

رکن اصلی تبدیل شدن به یک مشاور املاک پردرآمد این است که روحیه سخت کوشی و پشتکار داشته باشید. شما برای برآورده کردن نیاز مشتری باید نیاز آن را بسنجید و با تعامل و وقت گذاری زمان خواسته خریدار و یا فروشنده را پاسخ گو باشید. منظور از پشتکار و سخت کوشی تنها این نیست که زمان زیادی را به کار اختصاص دهید؛ بلکه باید با فکر و هوشیاری نیاز مشتری را محقق سازید.

محبوب و خوش نام باشید :

مشاور املاک موفق سعی می کند که حداکثر رضایت مشتری را جلب کند و با تکنیک های اخلاقی و فنی میان مراجعین محبوب شود. در صورت خوش نام بودن مشتریان شما به دوستان و نزدیکان خود برای خرید و فروش مسکن شما را معرفی می کنند و همین موضوع سبب رونق بیشتر کسب و کار شما می شود.
اگر تازه کار هستید، سعی کنید از تجربیات و رهنمودهای مشاورین املاک حرفه ای و با تجربه استفاده کنید.

استفاده از فناوری ها و ابزارهای جدید برای سهولت متقاضیان مسکن :

امروزه با استفاده از وب سایت ها و اپلیکشین ها در دنیای وب، فرآیند جست و جو، خرید و فروش و اجاره مسکن با تغییراتی رو به رو شده است و برای این که بتوانید به عنوان یک مشاور املاک موفق قدم بردارید باید از این ابزار نوین بهره بگیرید.
این کار باعث می شود که متقاضیان مسکن به راحتی و تنها با ورود به سایت یا اپلیکیشن شما جدیدترین آگهی ها روز مسکن را با آخرین قیمت ها مشاهده نمایند و از میان صدها فایل پیشنهادی، آپارتمان و واحد مسکونی دلخواه خود را انتخاب نمایند.

متراژ نمونه موفق مشاور املاک با امکانات متمایز:

همانطور که در این مقاله اشاره شد برای موفقیت در شغل مشاوره املاک علاوه بر داشتن ارتباط موثر و پشتکار زیاد باید از فناوری های نوین از جمله وب سایت ها و اپلیکیشن های ارائه دهنده ملک و املاک استفاده شود. به عنوان مثال پورتال متراژ بزرگ ترین وب سایت خرید و فروش مسکن با استفاده از متخصصان و مشاورین املاک حرفه ای و با تجربه، توانسته محیطی کاربر پسند را برای درج به روز ترین و جدیدترین آگهی های ملک و املاک طراحی کند.
در این سایت بهترین خدمات ملک و املاک با نازلترین قیمت ها و تخفیف های شگفت انگیز به مردم عزیز ارائه می شود.
 

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.