رشد ۲۴ درصدی معاملات آپارتمان‌های کهنه ساز

آرش توکلی
1397/08/12
128
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشد ۲۴ درصدی معاملات آپارتمان‌های کهنه ساز

در سال های گذشته خرید آپارتمان های نوساز همواره مورد توجه متقاضیان مسکن قرار می گرفت و بیشترین سهم خرید و فروش مسکن به این واحدها اختصاص پیدا می کرد. اما رشد سرسام آور قیمت ها و کاهش قدرت خرید، باعث تغییر رفتار خریداران شده

در سال های گذشته خرید آپارتمان های نوساز همواره مورد توجه متقاضیان مسکن قرار می گرفت و بیشترین سهم خرید و فروش مسکن به این واحدها اختصاص پیدا می کرد. اما رشد سرسام آور قیمت ها و کاهش قدرت خرید، باعث تغییر رفتار خریداران شده و در حال حاضر خانه های کلنگی و واحدهای مسکونی که عمر 6 سال به بالاتری دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. میزان استفاده از تسهیلات مسکن و پوشش دهی این وام هم برای خرید این نوع خانه ها مناسب تر است و سقف وام بانکی می تواند بیش از 40 درصد هزینه معامله آپارتمان های کهنه ساز را پوشش دهد.
به گزارش متراژ پورتال جامع خرید و فروش املاک به نقل از ایسنا، معاملات آپارتمان های شش سال به بالا در چهار سال اخیر از 45 درصد به بیش از 56 درصد افزایش یافته است. در مهر ماه سال 1393 واحدهای مسکونی با عمر بنای شش سال به بالا 44 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده بود. این میزان در سال 1394 به بیش از 49 درصد رسید و در مهر 1397 سهم خرید و فروش آپارتمان های کهنه ساز از کل معاملات در شهر تهران به بیش از 55 درصد رسید.
انبوه سازان و بساز و بفروش ها آپارتمان های نوساز را با قیمت های نجومی و سرسام آوری به خریداران پیشنهاد می دهند و قدرت خرید مردم با قیمت مسکن متناسب نیست، هم چنین به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی میزان ساخت و ساز و صدور پروانه های ساختمانی به پایین ترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است، همین عوامل باعث شده متقاضیان مسکن علاقه بیشتری نسبت به خرید آپارتمان ها با عمر بنای بیش از 6 سال پیدا کنند و فروش واحدهای قدیمی بیشتر از گذشته رونق یافته است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.