دلیل رونق خرید و فروش مسکن در مناطق جنوبی تهران چیست

آرش توکلی
1397/08/15
140
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل رونق خرید و فروش مسکن در مناطق جنوبی تهران چیست

از تابستان سال جاری وضعیت خرید و فروش مسکن متاثر از رشد قیمت سکه و طلا با رکود و گرانی همراه شد و مشاورین املاک فایل های پیشنهادی خود را با نرخ های خارج از عرف و سرسام آوری به متقاضیان مسکن پیشنهاد می دادند.

از تابستان سال جاری وضعیت خرید و فروش مسکن متاثر از رشد قیمت سکه و طلا با رکود و گرانی همراه شد و مشاورین املاک فایل های پیشنهادی خود را با نرخ های خارج از عرف و سرسام آوری به متقاضیان مسکن پیشنهاد می دادند. مالکان و صاحب خانه ها نیز با هدف کسب سود بیشتر قیمت اجاره و رهن خانه را به دلخواه افزایش داده و همین عوامل باعث کاهش قدرت خرید مردم و مهاجرت آن ها به مناطق جنوبی و حاشیه کلان شهرها شد.
میزان استفاده از تسهیلات مسکن نیز به دلیل عدم پوشش دهی سقف وام بانکی برای خرید خانه با کاهش چشم گیری مواجه شد و در کلان شهرها این تسهیلات حتی 20 درصد از تعرفه خرید واحدهای مسکونی را نیز پوشش نمی دهد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جستجو و خریدوفروش ملک، به نقل از دنیای اقتصاد بازار خرید و فروش آپارتمان در تهران نیز متاثر از تغییر رفتار گروهی از متقاضیان مصرفی، با چرخش منطقه ای روبه رو شده است. بررسی گزارش های نقل و انتقال املاک در مناطق 22 گانه پایتخت حاکی از آن است که خرید خانه در مناطق متوسط مانند منطقه 4 و 5 با کاهش چشم گیری مواجه گردیده و در مناطق جنوبی میزان فروش واحدهای مسکونی افزایش یافته است.
کاهش میزان تقاضا و انصراف قشر متوسط از خرید آپارتمان در مناطق میانی و لوکس نشین پایتخت مانند منطقه یک باعث شد تا مالکان و انبوه سازان از قیمت های نجومی و سرسام آور قبلی خود عقب نشینی و تعرفه های کمتر همراه با شرایط خرید مناسب تری را به متقاضیان پیشنهاد دهند اما این سیاست هم  باعث رشد معاملات در این مناطق نشد.
برخی از مردم نیز با رصد نوسان شدید قیمت نقل و انتقال مسکن با هدف سرمایه گذاری وارد این بخش شدند و پول های نقد خود را برای خرید آپارتمان های متراژ پایین و حفظ ارزش دارایی نقدی خود صرف کرده اند، به همین دلیل رونق معاملات در مناطق جنوبی تهران با افزایش مواجه شده است.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.