تامین منابع مالی برای اتمام پروژه مسکن مهر

آرش توکلی
1397/08/19
187
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تامین منابع مالی برای اتمام پروژه مسکن مهر

با گذشت بیش از 6 سال هنوز برخی از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده و به صورت نیمه کاره باقی مانده است. با شروع دولت تدبیر و امید، عباس آخوندی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی معرفی شد و تنها به انتقاد از این پروژه پرداخت

با گذشت بیش از 6 سال هنوز برخی از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده و به صورت نیمه کاره باقی مانده است. با شروع دولت تدبیر و امید، عباس آخوندی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی معرفی شد و تنها به انتقاد از این پروژه پرداخت و هیچ گونه تلاشی برای ساماندهی این آپارتمان ها نکرد. هرچند که عدم پیش بینی زیرساخت ها و امکانات برای این شهرک ها باعث بروز مشکلات زیادی شد، اما به واسطه این طرح دولت قبلی، برخی از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه صاحب خانه شدند و کارشناسان معتقد بودند که وزیر راه و شهرسازی باید تلاشی در زمینه تکمیل این واحدهای نیمه کاره انجام دهد.
به گزارش متراژ سامانه جامع جستجو و خرید ملک، کمبود منابع مالی و عدم تخصیص بودجه ویژه برای مسکن مهر در مجلس و هیئت دولت نیز از دیگر عوامل مهم، تکمیل نشدن این خانه ها بود و در شرایط کنونی وزیر جدید راه و شهرسازی تصمیم دارد با برنامه ریزی صحیح اقدام به تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر در شهرهای مختلف کشور نماید.
محمد اسلامی یکی از اولویت های خود را اتمام مسکن مهر بیان کرد، طرحی که دولت قبل آن را کلنگ زد، اما تکمیل نکرد. بر اساس آمار رسمی منتشر شده از 2 میلیون و 300 هزار آپارتمان مسکن مهر، تاکنون بیش از 2 میلیون واحد تکمیل و 1 میلیون و 500 هزار خانه تحویل متقاضیان مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم شده است.
وزیر جدید راه و شهرسازی در خصوص مشکلات پروژه مسکن مهر نیز خاطر نشان کرد: این طرح در نگاه کلی با هدف صاحب خانه شدن اقشار کم بضاعت جامعه آغاز شد اما کمبود خدمات و زیر ساخت ها باعث توقف و عدم موفقیت این پروژه گردید و در شرایط کنونی بیش از 11 هزار و 500 میلیارد بودجه برای تکمیل آن مورد نیاز می باشد که دولت در حال بررسی ساز وکارهای قانونی برای تزریق منابع مالی به این طرح می باشد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.