مظنه قیمت آپارتمان های ارزان قیمت در پایتخت

آرش توکلی
1397/08/26
217
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مظنه قیمت آپارتمان های ارزان قیمت در پایتخت

در حال حاضر بورس آپارتمان های متراژ پایین بیشتر از سایر واحدهای مسکونی می باشد و متقاضیان مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش بیش از حد تعرفه خرید و فروش مسکن، تمایل بیشتری به انتخاب و معامله این نوع آپارتمان ها دارند.

در حال حاضر بورس آپارتمان های متراژ پایین بیشتر از سایر واحدهای مسکونی می باشد و متقاضیان مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش بیش از حد تعرفه خرید و فروش مسکن، تمایل بیشتری به انتخاب و معامله این نوع آپارتمان ها دارند. اجاره نشین ها نیز با مشاهده نرخ اجاره و رهن ترجیح می دهند که به جای اجاره نشینی به مناطق جنوبی و حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کنند، ولی در عوض صاحب خانه شوند و از فشار روانی رشد روز افزون اجاره بها خارج شوند. اما میزان عرضه و تقاضا آپارتمان های متراژ پایین تناسب ندارد و برخی از مشاورین املاک و صاحبان ملک با مشاهده افزایش خریدار برای این گروه از واحدهای مسکونی قیمت های خارج از عرف و بالایی را برای فروش به مشتریان پیشنهاد می دهند.
به گزارش متراژ سامانه جامع خرید و فروش مسکن، در چند روز گذشته ارزان ترین آپارتمان های عرضه شده به بازار مسکن در شهر تهران به طور متوسط بین 250 تا 300 میلیون قیمت گذاری شدند. این نوع آپارتمان ها غالبا خانه هایی با متراژ کمتر از 50 متر مربع می باشند که برای اقشار کم درآمد با سقف بودجه محدود به عنوان مناسب ترین گزینه پیشنهاد می شوند.
از مهمترین دلایل ارزانی این واحدها می توان به عدم برخورداری از امکاناتی نظیر، پارکینگ، انباری و آسانسور اشاره کرد.
عمده فایل های پیشنهادی آپارتمان های متراژ پایین در پایتخت در جنوب غربی و جنوب شرقی توسط مشاورین املاک پیشنهاد می شوند و به دلیل ارائه وام مسکن برای خرید این خانه ها، مردم با 100 میلیون تومان نقدینگی قادر به خرید این نوع واحدها خواهند بود. برخی از مالکان نیز به دلیل تبدیل سرمایه خود به پول نقد شرایط ویژه ای را برای فروش آپارتمان های متراژ پایین خود به متقاضیان مسکن پیشنهاد می دهند.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.