وضعیت معاملات مسکن در شهر کرج

آرش توکلی
1397/08/30
317
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت معاملات مسکن در شهر کرج

یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها در شهرهای مهاجرپذیری مانند کرج ، برخورداری از مسکن می باشد. کرج به دلیل نزدیکی به پایتخت،مجاورت با شهرک های صنعتی و دارا بودن زمینه اشتغال از گزینه های مناسب برای مهاجرت به حساب می آید

یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها در شهرهای مهاجرپذیری مانند کرج ، برخورداری از مسکن می باشد. کرج به دلیل نزدیکی به پایتخت، مجاورت با شهرک های صنعتی و دارا بودن زمینه اشتغال از گزینه های مناسب برای مهاجرت به حساب می آید و همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن در این  شهر در حال توسعه شده است. برخی از مردم تهران نیز به دلیل نزدیکی محل کار به خانه و صرفه جویی در وقت و زمان رفت و آمد، اقدام به مهاجرت از پایتخت به کرج نموده اند.
بازار مسکن در کرج قبل از شروع رکود جدید که از سال 1397 آغاز شد، حال و روز خوبی نداشت و میزان خردی و فروش مسکن در کرج در دو سال اخیر افت قابل ملاحظه داشت. افزایش دلار و سکه نیز باعث بحرانی تر شدن معاملات مسکن در کرج شد و قدرت خرید مردم تا 50 درصد کاهش یافت.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، نوسان شدید نرخ مصالح، حضور دلالان و تحریم ها باعث شد، میزان معاملات در مناطق مرفه نشین این کلانشهر کاهش یابد و متقاضیان مسکن بیشتر به سمت اجاره نشینی سوق پیدا کردند. در سایر نقاط شهری کرج نیز مردم در آرزوری صاحب خانه شدن، حاضرند ریسک خرید آپارتمان های قولنامه ای را بپذیرند و از پرداخت هزینه های سرسام آور اجاره راحت شوند.
رییس اتحادیه مشاورین املاک کرج نیز در خصوص میزان صدور پروانه های ساختمانی و معاملات مسکن در کرج خاطر نشان کرد: طی چند ماه اخیر خرید و فروش مسکن درکرج بیشتر به صورت معاوضه صورت پذیرفته است و بازار مسکن کرج در دوران رکود به سر می برد.
این کارشناس املاک افزود: با وجود رکود در نقل و انتقال آپارتمان در کرج، میزان مهاجرت به استان البرز در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 20 درصدی روبه رو شده و اکثر تهرانی ها گرمدره را به عنوان مقصد سکونت انتخاب می نمایند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.