آیا قیمت خرید و فروش مسکن در 4 ماه آینده کاهش می یابد.

آرش توکلی
1397/09/03
177
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا قیمت خرید و فروش مسکن در 4 ماه آینده کاهش می یابد.

قیمت خرید و فروش مسکن از ابتدای سال جاری دست خوش تغییرات زیادی شده و در کلان شهرها به ویژه پایتخت،نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در مناطق پرتقاضا تا مرز 60 درصد افزایش یافته است. اما در چند هفته اخیر با کاهش نسبی تعرفه سکه و دلار کارشناسان و مردم امیدوارند فایل های پیشنهادی مشاورین املاک با قیمت های منطقی تر و مناسب تری عرضه شود

قیمت خرید و فروش مسکن از ابتدای سال جاری دست خوش تغییرات زیادی شده و در کلان شهرها به ویژه پایتخت، نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در مناطق پرتقاضا تا مرز 60 درصد افزایش یافته است. اما در چند هفته اخیر با کاهش نسبی تعرفه سکه و دلار کارشناسان و مردم امیدوارند فایل های پیشنهادی مشاورین املاک با قیمت های منطقی تر و مناسب تری عرضه شود و امکان خرید و معامله املاک فراهم شود.
به گزارش متراژ سامانه ثبت قرارداد آنلاین مسکن با کد رهگیری معتبر، به نقل از شهرخبر، یک کارشناس مسکن در در خصوص پیش بینی آینده بازار مسکن گفت: تعرفه خرید و فروش آپارتمان در چهار ماه آینده تحت تاثیر بازارهای موازی و کاهش نرخ دلار کاهش می یابد و در صورت ثبات اقتصادی، آرامش به بازار ملک و املاک بازخواهد گشت. در چند روز اخیر نیز شاهد ریزش قیمت مصالح ساختمانی در کشور بوده ایم و همین عامل باعث رونق مجدد ساخت و ساز خانه در کشور به ویژه در پایتخت خواهد شد.
نقش سوداگری در بی ثباتی بازار مسکن :
محمد رضایی در خصوص عوامل بی ثباتی بخش مسکن نیز خاطر نشان کرد:  یکی از عوامل مهم بر هم زدن تعادل در نرخ خرید و فروش واحدهای مسکونی، سوداگری و حضور واسطه ها در معاملات می باشد که باعث حباب قیمت ها در این حوزه می شود. هنگامی که تقاضا برای خرید خانه افزایش می یابد میزان سوداگری به بالاترین حد خود می رسد و پیشنهادهای خارج از عرفی برای معاملات اعلام می شود.
در صورتی که وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار دولت اقدام به ساخت آپارتمان و تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نماید، میزان عرضه و تقاضا متوازن خواهد شد و سوداگری و سو استفاده دلالان در این حوزه کاهش چشم گیری خواهد یافت.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.