وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در آبان ماه

آرش توکلی
1397/09/03
182
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در آبان ماه

با گذشت بیش از دو ماه از فصل داغ اجاره نشینی میزان تقاضا برای رهن و اجاره واحدهای مسکونی کاهش یافت، اما برخی از مستاجران به دلیل کاهش قدرت خرید و تورم اقتصادی موفق به انتخاب فایل مناسب برای سکونت نشده

با گذشت بیش از دو ماه از فصل داغ اجاره نشینی میزان تقاضا برای رهن و اجاره واحدهای مسکونی کاهش یافت، اما برخی از مستاجران به دلیل کاهش قدرت خرید و تورم اقتصادی موفق به انتخاب فایل مناسب برای سکونت نشده و در انتظار ثبات قیمت ها و انعطاف پذیری مالکان در فصل پاییز ماندند.
مالکان و صاحب خانه ها نیز با توجه به جو روانی ناشی از اعمال کامل تحریم ها در 13 آبان ماه هیچ گونه تحرک و علاقه ای برای فروش و اجاره املاک خود نشان نداده و منتظر وضعیت بازارهای موازی همچون ارز و سکه شدند. ولی با کاهش تدریجی تقاضا برای خرید دلار که از 15 آبان ماه آغاز شد و نرخ خرید و فروش دلار به کمتر از 12 هزار تومان سقوط کرد و انبوه سازان و مالکان واحدهای مسکونی با شرایط بهتر و انعطاف پذیرتری حاضر به قیمت گذاری فایل های خود در مشاورین املاک شدند.
به گزارش متراژ سامانه جامع جست و جوی املاک به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره مسکن در شهر تهران نشان می دهد، در حال حاضر قیمت اجاره مسکن در مناطق پر تقاضای پایتخت در آبان ماه نسبت به تابستان سال جاری تغییر محسوسی نداشته است و در برخی از فایل ها نیز نرخ ها کمی تعدیل شده است.
مشاورین املاک نیز معتقدند تغییر فصل و ورود به فصل سرد، نه تنها باعث کاهش حجم تقاضا و قرارداد های اجاره شده بلکه تب بازار اجاره آپارتمان به لحاظ رشد قیمت را نیز به شدت کاهش می دهد و بازار مسکن به سمت پایداری خواهد رفت. البته برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیاست های کنترلی وزارت راه و شهرسازی در چند ماه اخیر نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت ها و ناپایداری بازار ملک و املاک خواهد گذاشت.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.