آغاز طرح مشارکت در ساخت و ساز واحدهای مسکونی

آرش توکلی
1397/09/07
142
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آغاز طرح مشارکت در ساخت و ساز واحدهای مسکونی

دولت های گذشته پروژه ها و طرح های مختلفی را برای تامین سرپناه و خانه دار کردن اقشار کم درآمد، آغاز کردند، ولی هیچ کدام از آن ها موفق نشد طرحی کاربردی و جامع برای تامین مسکن عمومی را عملیاتی سازد و سیاست میان مدتی در حوزه ساخت و ساز ترسیم نمایند.

دولت های گذشته پروژه ها و طرح های مختلفی را برای تامین سرپناه و خانه دار کردن اقشار کم درآمد، آغاز کردند، ولی هیچ کدام از آن ها موفق نشد طرحی کاربردی و جامع برای تامین مسکن عمومی را عملیاتی سازد و سیاست میان مدتی در حوزه ساخت و ساز ترسیم نمایند. برخی از دولت ها از جمله دولت نهم و دهم با شعار مسکن مهر اقدام به ساخت شهرک ها و آپارتمان های کم هزینه نمود. این پروژه در نگاه کلی بسیار استراتژیک و کارآمد به نظر می رسید، اما به دلیل عدم توجه به زیر ساخت ها و مسیرهای حمل نقل از شهرک ها به شهرهای اصلی با شکست و تحمیل هزینه گزاف به بودجه مسکن همراه شد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سامانه جامع جستجو و خرید ملک و املاک کشور، دولت حسن روحانی نیز با انتقاد از طرح مسکن مهر با شعار مسکن اجتماعی وارد صحنه شد، اما خیلی زود عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از کمبود بودجه برای اجرای این طرح سخن به میان آورد و هم اکنون پس از 5 سال هنوز این پروژه عملیاتی نشده است.
با معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی طرح ساخت و ساز اراضی دولتی پایتخت با مشارکت سرمایه گذاران و فعالان حوزه مسکن در قالب مشارکت در ساخت قرار است به زودی اجرایی شود. بر اساس اخبار گزارش شده این واحدها در مناطق جنوبی تهران در قالب آپارتمان های 6 تا 13 طبقه ساخته خواهند شد. در این طرح پیمانکاران با دریافت تسهیلات و بسته حمایتی دولت اقدام به ساخت خانه می نمایند و تعرفه فروش آپارتمان ها به صورت ثابت توسط وزارت راه شهرسازی معین می شود. متقاضیان مسکن نیز قیمت تمام شده آپارتمان را در چند نوبت پرداخت می نمایند و میزان عرضه و تقاضا در بازار ملک و املاک به تناسب خواهد رسید.
منبع : شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.