افزایش دو برابری تعرفه خرید آپارتمان در تهران

آرش توکلی
1397/09/08
268
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش دو برابری تعرفه خرید آپارتمان در تهران

با آغاز تورم اقتصادی و افزایش بی سابقه نرخ دلار و سکه، بازار مسکن نیز با تغییرات قیمتی گسترده ای روبه رو شد و میزان سفته بازی در بخش ملک و املاک بسیار رواج یافت.

با آغاز تورم اقتصادی و افزایش بی سابقه نرخ دلار و سکه، بازار مسکن نیز با تغییرات قیمتی گسترده ای روبه رو شد و میزان سفته بازی در بخش ملک و املاک بسیار رواج یافت. حباب قیمت ها در پایتخت و کلان شهرها از سایر نقاط کشور بیشتر گزارش شده و قدرت خرید مردم از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون به پایین ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. میزان پوشش دهی تسهیلات مسکن نیز به دلیل گرانی قیمت خرید خانه به ویژه در تهران، به 20 درصد هزینه کل معامله یک واحد مسکونی تقلیل یافته و دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی هنوز موفق به تامین ردیف بودجه برای افزایش سقف وام تسهیلات مسکن نشده است.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین مسکن، انبوه سازان نیز با توجه به نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های سرسام آور ساخت و ساز حاضر به احداث و شروع پروژه های جدید عمرانی نیستند . مالکان هم با هدف کسب سود بیشتر واحدهای مسکونی آماه تحویل خود را در فایل فروش مشاورین املاک قرار نمی دهند و در انتظار گرانی بیشتر نرخ هر متر مربع آپارتمان هستند.
طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن پایتخت در آبان امسال، میانگین نرخ خرید و فروش هر متر مربع مسکن در شهر تهران به نه میلیون تومان رسیده که نسبت به ماه قبل بیش از 95 درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش بیشترین افزایش قیمت مسکن در منطقه 9 تهران رخ داده که در این منطقه مظنه نرخ آپارتمان به بیش از 110 درصد رشد یافته است.
رشد تقریبا 100 درصدی قیمت ها در بازار مسکن تهران باعث کاهش میزان معاملات شده و در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته میزان ثبت نقل و انتقال املاک بیش از 53 درصد نزول پیدا کرده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.