نگاهی به میزان معاملات مسکن تهران در انتهای پاییز

آرش توکلی
1397/09/10
128
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به میزان معاملات مسکن تهران در انتهای پاییز

با شروع فصل پاییز میزان التهاب و سفته بازی در بازار مسکن کاهش یافت و فایل های پیشنهادی مناسب تری در بنگاه های املاک به خصوص در تهران در دسترس متقاضیان قرار گرفت. بازارهای موازی نظیر بازار سکه و ارز نیز با روند نزولی تعرفه ها مواجه شدند

با شروع فصل پاییز میزان التهاب و سفته بازی در بازار مسکن کاهش یافت و فایل های پیشنهادی مناسب تری در بنگاه های املاک به خصوص در تهران در دسترس متقاضیان قرار گرفت. بازارهای موازی نظیر بازار سکه و ارز نیز با روند نزولی تعرفه ها مواجه شدند و همین عامل، باعث پیشگیری مجدد افزایش سرسام آور نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان گردید. اما برخی از دلالان بخش ملک و املاک به دلیل کسب منفعت بیشتر اقدام به قیمت گذاری خارج از عرف و غیر منطقی تعرفه خرید آپارتمان نمودند و بازار را تحت تاثیر قرار دادند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سامانه جامع جستجو و خرید ملک و املاک کشور، برخی از مالکان نیز که با مشاهده تورم اقتصادی بیش از بیش به فکر ثروت اندوزی بودند، حاضر به فروش واحدهای آماده تحویل خود با تعرفه منطقی نشدند و در انتظار گرانی و سود بیشتر، تمایلی به معامله ملکی نشان ندادند.
گزارش های میدانی از بازار مسکن تهران نشان می دهد، حجم معاملات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و گرانی بیش از حد، بسیار کاهش یافته و بازار مسکن در رکود به سر می برد. اما برخی از سوداگران قصد دارند بازار مسکن را پر مشتری جلوه دهند و بر میزان هزینه خرید و اجاره آپارتمان افزوده نمایند.
گروه دیگری از انبوه سازان و صاحبان خانه با هدف تبدیل سرمایه خود به پول شرایط ویژه و خاصی را برای فروش واحدهای مسکونی خود به مشتریان پیشنهاد می دهند و حتی حاضرند تخفیف مناسبی برای خریداران در نظر بگیرند. این گروه با استدلال کاهش نرخ دلار و سکه و تقاضا در بازار مسکن به فکر معامله و هدایت سرمایه های خود به سمت بازارهای سودده و مطمئن می باشند و معتقدند بازار ملک و املاک کشش افزایش بیشتر قیمت را نخواهد داشت.
دولت نیز هنوز به صورت جدی و عملیاتی اقدام برای تنظیم بازار عرضه و تقاضای مسکن صورت نداده و در حال بررسی طرح ها و پروژه ها مطمئن برای اجرا می باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.