افزایش نرخ خرید مسکن در نیمه جنوبی تهران

آرش توکلی
1397/09/26
165
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش نرخ خرید مسکن در نیمه جنوبی تهران

در چند ماه گذشته به دلیل افزایش سرسام آور تعرفه خرید آپارتمان در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت، متقاضیان به خرید خانه در نیمه جنوبی تهران تمایل پیدا کردند و میزان معاملات ملک و املاک در این منطقه با رشد چشم گیری مواجه شد.

در چند ماه گذشته به دلیل افزایش سرسام آور تعرفه خرید آپارتمان در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت، متقاضیان به خرید خانه در نیمه جنوبی تهران تمایل پیدا کردند و میزان معاملات ملک و املاک در این منطقه با رشد چشم گیری مواجه شد. برخی از اجاره نشین ها و اقشار ضعیف جامعه نیز با کاهش قدرت خرید و تورم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت دلار، موفق به انتخاب و معامله واحدهای مسکونی مورد نظر خود در جنوب پایتخت نیز نشدند و به شهرک ها و حومه تهران مهاجرت نمودند.
در شش ماه نخست سال 1397 بیشترین درصد گرانی متعلق به واحدهای لوکس شمال تهران بود و برخی از این آپارتمان ها با 50 درصد افزایش قیمت روبه رو شدند. اما فروشندگان این آپارتمان ها به دلیل کاهش نقدینگی و هدایت سرمایه های سرگردان به سمت بازارهای پر سود همچون دلار موفق به فروش واحدهای مسکونی خود نشدند.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، گزارش های میدانی از وضعیت بازار مسکن حاکی از آن است که رشد نرخ مسکن از نیمه شمالی شهر تهران به مناطق جنوبی رسیده و منطقه 9 در آبان ماه سال جاری بیشترین میزان افزایش سالانه قیمت در تهران را داشته است. این جهش ناگهانی قیمت ناشی از پر شدن ظرفیت قیمت در مناطق شمالی تهران است. طبق آمار منتشر شده میانگین رشد تعرفه خرید و فروش آپارتمان در منطقه 9 تهران بیش از 111 درصد می باشد.
این آمارها نشان می دهد کشش و ظرفیت قیمتی در مناطق جنوبی کشور نیز در حال پر شدن است و کارشناسان اقتصادی معتقدند، نرخ مسکن با توجه به قدرت خرید مردم بیش از این نمی تواند افزایش یابد و در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا در بخش ملک و املاک بسیار نگران کننده می باشد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.