تنظیم بازار تقاضا و عرضه مسکن با ساماندهی خانه های خالی

آرش توکلی
1397/09/26
177
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنظیم بازار تقاضا و عرضه مسکن با ساماندهی خانه های خالی

در سال جاری به دلیل تورم اقتصای و نوسان شدید بازارهای موازی از جمله ارز و سکه میزان افزایش تعرفه خرید و فروش مسکن با رشد سرسام آوری مواجه شد

در سال جاری به دلیل تورم اقتصای و نوسان شدید بازارهای موازی از جمله ارز و سکه میزان افزایش تعرفه خرید و فروش مسکن با رشد سرسام آوری مواجه شد و قدرت خرید متقاضیان به پایین ترین حد خود در 5 سال اخیر رسید. مردم و خانه اولی ها نیز به دلیل  عدم پوشش دهی سقف تسهیلات مسکن، تمایلی به استفاده از وام بانکی نشان ندادند و وضعیت معاملات و میانگین صدور پروانه های ساختمانی در بازار مسکن نامتعادل شد.
کمیسیون عمران مجلس با مشاهده وضعیت میدانی بازار مسکن جلسات متعددی با وزیر راه و شهرسازی برای تعدیل قیمت ها و ارائه تسهیلات رفاهی برای افزایش قدرت خرید مردم تشکیل دادند ولی آخوندی اقدام خاصی برای ثبیت تعرفه ها و ساماندهی به بازار ملک  املاک صورت نداد و سرانجام پس از یک دوره ناموفق از وزارت راه و شهرسازی استعفا داد.
به گزارش متراژ سامانه جست و جوی آنلاین مسکن، یکی از عوامل اصلی کمبود واحدهای مسکونی و کاهش فایل های اجاره، وجود خانه های خالی و بدون استفاده پر تعداد به ویژه در شهر تهران می باشد که در صورت ساماندهی این خانه ها بخشی از کمبود در این بازار جبران خواهد شد. سید حسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده بازار ملک و املاک گفت : میانگین نرخ اجاره بها در کلان شهرها، تناسبی با رشد افزایش آپارتمان ندارد و میزان رشد هزینه اجاره نشینی بیش از دو برابر گران تر شده است.
این نماینده خاطر نشان کرد طرح هایی از قبیل اجاره خانه های خالی توسط دولت و اعمال مالیات بر عایدی مسکن باید به صورت جدی عملیاتی شود و وزیر جدید راه و شهرسازی باید سیاست های جدید و حمایتی را برای تامین سرپناه برای آحاد مردم در دستور کار قرار دهد.
منبع: شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.