پیش بینی وضعیت رونق بازار مسکن در سال 98

آرش توکلی
1397/09/29
186
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی وضعیت رونق بازار مسکن در سال 98

در سال جاری میزان معاملات ملک و املاک و صدور پروانه های ساختمانی به پایین ترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده و رکود در بازار مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید و رشد دو برابری قیمت خرید آپارتمان ها، ایجاد شده است.

در سال جاری میزان معاملات ملک و املاک و صدور پروانه های ساختمانی به پایین ترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده و رکود در بازار مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید و رشد دو برابری قیمت خرید آپارتمان ها، ایجاد شده است. انبوه سازان و سرمایه گذاران نیز به دلیل نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های ساخت تمایلی به آپارتمان سازی و شروع پروژه های مسکونی جدید نشان نمی دهند و در انتظار ثبات بازار و کاهش تعرفه ملزومات ساختمانی هستند.
به گزارش متراژ، دولت و وزارت راه و شهرسازی با مشاهده وضعیت میدانی بازار املاک سعی دارند که برنامه جامعه و هدفمندی را برای خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه پیاده سازی کنند و ردیف بودجه مناسبی برای تحقق این طرح در بودجه کلی دولت در سال 98 پیش بینی شده است.
محمد اسلامی در دیدار با رییس جمهور طرح ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، نوسازی 100 هزار آپارتمان و تولید 100 هزار خانه توسط بنیاد مسکن تا سال 1400 را مطرح کرد و از برنامه مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای ساخت و ساز آپارتمان خبر داد. تخصیص بودجه برای تکمیل واحدهای مسکن مهر نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
حمایت از انبوه سازان برای ساخت و ساز مسکن در بافت های فرسوده یکی دیگر از برنامه های وزیر جدید راه و شهرسازی می باشد که در این طرح به انبوه سازانی که بیشترین ساخت و ساز را داشته باشند تسهیلات ویژه ای تعلق خواهد گرفت.
فعالان اقتصادی امیدوارند که با طرح ها و برنامه های جدید وزیر راه و شهرسازی، بازار مسکن از حالت رکود خارج شود و بار دیگر سرمایه های سرگردان به سمت این بازار که سود آوری چشم گیری دارد، هدایت شود.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.