دلیل افزایش تعداد خانه های خالی در شمال تهران

آرش توکلی
1397/10/03
200
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل افزایش تعداد خانه های خالی در شمال تهران

در چند ماه اخیر میزان خرید و فروش مسکن در تهران با کاهش چشم گیری مواجه شده و تراکم خانه های خالی در شمال تهران بیش از سایر مناطق مشاهده شده است.

در چند ماه اخیر میزان خرید و فروش مسکن در تهران با کاهش چشم گیری مواجه شده و تراکم خانه های خالی در شمال تهران بیش از سایر مناطق مشاهده شده است. در فایل های پیشنهادی مشاورین املاک نیز بیشترین آگهی ها مربوط به فروش آپارتمان در خیابان های قیطریه، زعفرانیه و میرداماد می باشد و واحدهای مسکونی کمتری در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت برای فروش در معرض دید متقاضیان مسکن قرار گرفته است.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، انبوه سازان و صاحبان ملک در این مناطق حاضر به قیمت گذاری منصفانه و منطقی برای فروش آپارتمان های خود نیستند و قیمت نقل و انتقال یک واحد مسکونی در شمال تهران از توان خرید متقاضیان بسیار بالاتر است. به همین دلیل بخش عمده ای از خانه های خالی به فروش نرفته در بخش شمالی تهران قرار گرفته و فایل های پیشنهادی این منطقه در بنگاه های معاملاتی سهم قابل توجهی دارد.
مهدی روانشادنیا در خصوص تعرفه گذاری آپارتمان در تهران گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیل گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و باعث افزایش تعداد خانه های خالی در کلان شهرها به ویژه تهران شده است.  این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: در برخی از مناطق، قیمت، مطلوبیت و تعداد معاملات مسکن در دو کوچه در یک محله اختلاف زیادی با یکدیگر دارند و انبوه سازان با مشاهده وضعیت قیمت ها و مرغوبیت ملکی اقدام به ساخت و ساز آپارتمان می نمایند.
در حال حاضر بیش از 490 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد که یکی از مهمترین دلایل این موضوع افزایش غیر منطقی و خارج از عرف مظنه خرید واحدهای مسکونی می باشد. فروشندگان و انبوه سازان حاضر به فروش آپارتمان های خود با قیمت متعادل نیستند و ملاک قیمت گذاری را دلخواه و با مشورت با دلالان انجام می دهند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.