افزایش تولید مسکن در دستور کار وزارت راه و مسکن قرار گرفت

آرش توکلی
1397/10/09
152
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش تولید مسکن در دستور کار وزارت راه و مسکن قرار گرفت

در چند سال اخیر وزارت راه و مسکن عملکرد قابل قبولی در راستای تحقق شعار مسکن اجتماعی و تنظیم بازار ملک و املاک نداشت و وضعیت رکود و تورم در بخش مسکن به بالاترین حد خود رسید. بحران آپارتمان های نیمه کاره مسکن مهر نیز باعث فشار مضاعف بر روی دولت گردید

در چند سال اخیر وزارت راه و مسکن عملکرد قابل قبولی در راستای تحقق شعار مسکن اجتماعی و تنظیم بازار ملک و املاک نداشت و وضعیت رکود و تورم در بخش مسکن به بالاترین حد خود رسید. بحران آپارتمان های نیمه کاره مسکن مهر نیز باعث فشار مضاعف بر روی دولت گردید و بودجه لازم برای اتمام این واحدها در نظر گرفته نشد.
به گزارش متراژ، با شروع سال جدید و رشد بی سابقه نرخ دلار و سکه بازار مسکن نیز با تشدید سوداگری و قیمت گذاری نجومی همراه شد و بخشی از سرمایه های سرگردان به دلیل کسب سود بیشتر به سمت خرید آپارتمان ها در کلان شهرها هدایت شد. بساز بفروش ها و انبوه سازان نیز به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم ثبات قیمت ها در بخش مسکن، واحدهای در حال ساخت خود را به حالت نیمه تعطیل درآورند و منتظر ثبات قیمت ها و کاهش تعرفه مصالح ساختمانی ماندند.
متقاضیان مسکن با کاهش قدرت خرید و حضور فعال سوداگران و دلالان مسکن موفق به انتخاب و خرید خانه دلخواه خود نشده و خرید و فروش مسکن با کاهش 40 درصدی در پایتخت مواجه گردید. اجاره نشین ها و اقشار متوسط جامعه به مناطق جنوبی و حاشیه شهرها مهاجرت نموده و این موضوع باعث بی تعادلی عرضه و تقاضا در بخش مسکن گردید.
اما با معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی سیاست این وزارتخانه و دولت برای تحقق شعار مسکن اجتماعی تغییر کرد و مقرر شد با مشارکت انبوه سازان و حمایت از  آن ها آپارتمان هایی در مناطق مختلف کشور ساخته و به مردم با شرایط ویژه اعطا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حوزه مسکن از شاخص های کلان اقتصادی تاثیر پذیر است، گفت: معاملات مسکن شیب کاهشی داشته، به همین دولت برای تعادل عرضه و تقاضا، قصد دارد تولید مسکن را افزایش دهد.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.