محبوب ترین آپارتمان های مسکونی در شهر تهران کدامند

آرش توکلی
1397/10/15
194
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محبوب ترین آپارتمان های مسکونی در شهر تهران کدامند

در چند ماه گذشته به دلیل نوسان قیمت و تورم اقتصادی وضعیت بازار معاملات مسکن دست خوش تغییر رفتار خریداران شد و به دلیل افزایش نجومی تعرفه ها، قدرت خرید مردم در بخش مسکن با کاهش چشم گیری مواجه شد.

در چند ماه گذشته به دلیل نوسان قیمت و تورم اقتصادی وضعیت بازار معاملات مسکن دست خوش تغییر رفتار خریداران شد و به دلیل افزایش نجومی تعرفه ها، قدرت خرید مردم در بخش مسکن با کاهش چشم گیری مواجه شد. در تابستان به دلیل رکود بالا میزان صدور پروانه های ساختمانی و ثبت نقل و انتقال ملک و املاک در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش یافت.
اما با شروع فصل پاییز و اعمال کامل تحریم های آمریکا علیه ایران برخی از کارشناسان معتقد بودند، جهش قیمتی بار دیگر ممکن است در بازار مسکن رخ دهد و قیمت ها با رشد جدید روبه رو شود. اما پس از 13 آبان ماه نه تنها قیمت دلار و سکه افزایش پیدا نکرد،بلکه با کاهش چشم گیر همراه شد و در پایان آذر نرخ هر دلار به کمتر از 10 هزار تومان رسید.
انبوه سازان و دلالان مسکن نیز با مشاهده وضعیت بازارهای موازی از قیمت گذاری خارج از عرف و سرسام آور خود عقب نشینی کرده و تعرفه منطقی تر را برای فروش واحدهای مسکونی به متقاضیان پیشنهاد دادند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، آمار رسمی از بازار ملک و املاک پایتخت بیانگر این موضوع است که خریداران با توجه به قدرت خرید خود به معامله چند گروه خاص آپارتمان علاقه دارند و واحدهای متراژ بالا و گران قیمت در سبد خرید اقشار متوسط و حتی پردرآمد قرار نگرفته است و آپارتمان های واقع در جنوب و مرکز شهر تهران که قیمت هر متر مربع آن ها بین 5 تا 6 میلیون تومان می باشد به عنوان پرمعامله ترین واحدهای مسکونی شهر تهران در آخرین ماه پاییز شناخته شده اند.
پس از این خانه، واحدهای مسکونی با قیمت هر متر مربع 6 الی 7 میلیون با سهم 9 درصدی و آپارتمان های 4 الی 5 میلیون تومان با سهم 8.5 درصدی، بالاترین سهم از معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص داده اند.
منبع: شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.