برنامه دولت برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه مسکن

آرش توکلی
1397/10/18
144
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه دولت برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه مسکن

وضعیت خرید و فروش مسکن و بازار ملک و املاک با تاثیر پذیری از شرایط اقتصادی در سال جاری دچار نوسان شدیدی شد و تورم اقتصادی باعث گرانی و سوداگری در حوزه مسکن شد.

وضعیت خرید و فروش مسکن و بازار ملک و املاک با تاثیر پذیری از شرایط اقتصادی در سال جاری دچار نوسان شدیدی شد و تورم اقتصادی باعث گرانی و سوداگری در حوزه مسکن شد. قدرت خرید مردم طبق آمارهای منتشر شده بانک مرکزی در 6 ماه نخست سال 1397 با کاهش 50 درصدی همراه و به همین دلیل اقشار متوسط موفق به انتخاب و خریداری آپارتمان های مورد نظر خود نشدند.
انبوه سازان و بساز بفروش هایی که در حال ساخت واحدهای مسکونی انبوه در کلان شهرها به ویژه تهران بودند به دلیل نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی، پروژه های خود را به حالت نیمه تعطیل درآوردند و کارگران و مشاغل مربوط به بخش ساختمان بیکار شدند. میزان صدور پروانه های ساختمانی نیز به دلیل تورم شدید اقتصادی با افت چشم گیری مواجه شد که این عامل باعث رکود در بازار ملک و املاک گردید.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش مسکن به نقل از ایسنا، مهدی روانشادنیا در خصوص پیش بینی وضعیت ملک و املاک در کشور گفت : در شرایط کنونی طرح مالیات بر عایدی مسکن باعث بهبود بازار نخواهد شد و دولت باید با ارائه تسهیلات به انبوه سازان و افزایش سقف تسهیلات مسکن، شرایط این بازار را بهبود بخشد.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: 2.6 میلیون تعداد خانه های خالی از سکنه که توسط انبوه سازان و سرمایه گذاران با هدف کسب سود بیشتر، انباشته شده قابل تصرف دولتی نیست و وزارت راه و شهرسازی با همکاری قوه قضاییه قادر به اجاره خانه های خالی از سکنه برای مردم نیستند.
دولت برای رونق کسب و کارهای بخش مسکن باید سیاست های جدیدی را با مشورت کارشناسان ملک و املاک برنامه ریزی نماید و بودجه لازم برای اعطای تسهیلات به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه پیش بینی نماید.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.