درج قیمت های غیر واقعی برای فروش مسکن در سایت های اینترنتی

آرش توکلی
1397/10/26
167
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درج قیمت های غیر واقعی برای فروش مسکن در سایت های اینترنتی

بازار مسکن از تابستان سال جاری وارد فاز جدیدی از رکود شد و تورم اقتصادی ناشی از تحریم ها و افزایش پلکانی نرخ دلار و سکه باعث شد تا سوداگری و حباب قیمت ها در بخش مسکن به اوج خود برسد.

بازار مسکن از تابستان سال جاری وارد فاز جدیدی از رکود شد و تورم اقتصادی ناشی از تحریم ها و افزایش پلکانی نرخ دلار و سکه باعث شد تا سوداگری و حباب قیمت ها در بخش مسکن به اوج خود برسد. سوداگران و دلالان با آگاهی از نیاز مردم و همزمان با فصل داغ اجاره نشینی حضوری فعال در معاملات داشته و تعرفه های خارج از عرف و نجومی را به متقاضیان خرید خانه پیشنهاد می دادند.
برخی از مشاورین املاک و صاحبان ملک نیز با هدف کسب سود بیشتر حاضر به ارائه پیشنهادهای منطقی برای فروش آپارتمان های خود نشدند که به همین دلیل میزان خرید و فروش مسکن در تابستان امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل با 40 درصد افت مواجه شد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جستجو و خرید ملک و املاک، به نقل از ایسنا، قدرت خرید مردم نیز با گرانی بیش از تعرفه واحدهای مسکونی و عدم پوشش دهی وام بانکی به پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر رسید و اقشار متوسط جامعه مجبور به اجاره و خرید آپارتمان های متراژ پایین در مناطق مرکزی و جنوبی کلان شهرها شدند. این وضعیت میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داد و تعداد خانه های خالی از سکنه را به بیش از 3 میلیون واحد رساند.
رییس اتحادیه مشاورین املاک در خصوص قیمت گذاری غیر واقعی در بازار مسکن گفت: یک سایت مجازی با درج قیمت های کذایی، بازار مسکن را به سمت توهمات قیمتی سوق می دهد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: متاسفانه سایت هایی که درج و ثبت آگهی در آن ها رایگان می باشند به محلی تبدیل شده که اگهی های فروش خانه در آن ها بسیار به چشم می خورد و مالکان و دلالان قیمت های سلیقه ای و دلخواهی با هدف کسب سود بیشتر بدون نظارت درج می نمایند.
در زمان های گذشته برخی از مشاورین املاک قیمت های خارج از عرفی را پشت شیشه های دفاتر خود نصب می کردند که برخورد قانونی با آن ها صورت می گرفت. اما در حال حاضر مرجع قیمت ها را یک سایت مجازی تعیین می کند.
مصطفی قلی خسروی در خصوص چالش های فروش مسکن در سایت های اینترنتی افزود: فردی که ارزش آپارتمانش متری 10 میلیون تومان می باشد و قصد فروش هم ندارد با توجه به رایگان بودن آگهی در این سایت ها، یک اگهی منتشر و قیمت خانه خود را متری 16 میلیون تومان قرار می دهد. سایر فروشندگان نیز با رصد قیمت ها در این فضا اقدام به تعرفه گذاری خارج از عرف می نمایند که این موضوع باعث نابسمانی در بازار مسکن می شود.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.