برنامه تسهیلات دهی بانک مسکن برای سال 98 چگونه خواهد بود

آرش توکلی
1397/10/30
232
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه تسهیلات دهی بانک مسکن برای سال 98 چگونه خواهد بود

در چند ماه اخیر نشست های متعددی با حضور کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان وزارت راه شهرسازی با موضوع ساماندهی بازار مسکن و ارائه تسهیلات جدید به متقاضیان مسکن، برگزار شده است

در چند ماه اخیر نشست های متعددی با حضور کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان وزارت راه شهرسازی با موضوع ساماندهی بازار مسکن و ارائه تسهیلات جدید به متقاضیان مسکن، برگزار شده است، اما این جلسات به امضای تفاهم نامه و مصوبه ختم نشده و هنوز در خصوص روش های حمایت از مردم برای خانه دار شدن بحث و تبادل نظر ادامه دارد.
به گزارش متراژ، در شش ماه اخیر قدرت خرید متقاضیان در بخش مسکن به پایین ترین حد خود و میانگین خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران به بیش از 8 میلیون تومان رسیده است. سقف تسهیلات مسکن نیز دیگر حتی 20 درصد از هزینه خرید یک واحد مسکونی را پوشش نمی دهد. به همین دلیل مردم تمایلی به دریافت و استفاده از وام بانکی برای معاملات مسکن نشان نمی دهند و این تسهیلات دیگر تاثیرگذاری گذشته را ندارد.
یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در روزهای اخیر برنامه بانک مسکن برای تسهیلات دهی در سال آتی می باشد. مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به آغاز برنامه ساخت و ساز 400 هزار آپارتمان در وزارت راه و شهرسازی و تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح خاطر نشان کرد: اصلی ترین برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی در سال 1398،تولید بیش از 400 واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور به ویژه در بافت فرسوده می باشد. بانک مسکن نیز در راستای سیاست ها و ظایف خود سعی می کند تا حداکثر بودجه و تسهیلات را در اختیار مردم و دولت برای اجرای این طرح قرار دهد.
ابوالقاسم رحیمی افزود : دوره بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در سال آتی، 12 ساله می باشد و بودجه در نظر گرفته شده برای اعطای این وام ها بیش از 100 هزار میلیارد تومان است. سقف تسهیلات مسکن نیز ممکن است با افزایش همراه شود و در کلان شهرها مبلغ وام مسکن بیش از 30 درصد رشد داشته باشد.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.