برنامه وزارت مسکن برای کاهش قیمت تمام شده ساخت آپارتمان

آرش توکلی
1397/11/01
169
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برنامه وزارت مسکن برای کاهش قیمت تمام شده ساخت آپارتمان

کاهش قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر و عدم ثبات قیمت ها در بازار مسکن، سبب شده که نمایندگان مجلس و مدیران وزارت راه و شهرسازی جلسات متعددی به منظور ساماندهی بازار ملک و املاک و تسهیلات

کاهش قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر و عدم ثبات قیمت ها در بازار مسکن، سبب شده که نمایندگان مجلس و مدیران وزارت راه و شهرسازی جلسات متعددی به منظور ساماندهی بازار ملک و املاک و تسهیلات مربوط به ساخت و ساز برگزار نمایند و سیاست های کلی در این بخش به همراه بودجه مورد نیاز را نهایی کنند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، وزیر جدید راه و شهرسازی در چند ماه اخیر تغییرات گسترده ای در بدنه این وزارت خانه و معاونین خود اعمال کرده و طرح های و برنامه های مختلفی را در راستای افزایش قدرت خرید مردم و حمایت از تولید کنندگان مسکن در دستور کار قرار داده است. درفصل پاییز افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث انصراف بساز و بفروش ها برای حضور و فعالیت در زمینه ساخت آپارتمان شده و میزان صدور پروانه های ساختمانی در سه ماه گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه گردید. سوداگری و دلال بازی حتی پس از ثبات بازار ارزی نیز در بخش مسکن ادامه یافته و قیمت گذاری نجومی و خارج از عرف همچنان این بازار را تحت تاثیر قرار داده و متقاضیان مسکن به همین دلیل از خرید و فروش آپارتمان های مورد علاقه خود انصراف می دهند.
محمد اسلامی از اجرای طرح جدیدی به منظور حمایت از انبوه سازان خبر داد و گفت: به زودی کارت اعتباری مصالح ساختمانی در اختیار تولید کنندگان مسکن قرار می گیرد و هزینه خرید ابزار آلات ساختمانی با کاهش همراه خواهد شد. این کار باعث ارزان تر شدن قیمت تمام شده مسکن و بهبود قدرت خرید متقاضیان در این بازار می شود.
وزیر راه در خصوص ساخت 400 هزار واحد مسکونی و تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن مهر نیز خاطر نشان کرد: با همکاری بنیاد مسکن و سرمایه گذاران در بافت های شهری فرسوده و شهرک های جدید، عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی در سال 1398 آغاز خواهد شد و 260 هزار آپارتمان مسکن مهر نیمه کاره نیز در سال آتی آماده و تحویل متقاضیان خواهد شد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.