افزایش خرید و فروش خانه های قدیمی در بازار مسکن

آرش توکلی
1397/11/02
490
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش خرید و فروش خانه های قدیمی در بازار مسکن

در چند ماه اخیر به دلیل نوسان شدید قیمت ها در بازار ملک و املاک، رفتار متقاضیان مسکن با تغییر همراه شده و میزان خرید و فروش آپارتمان های قدیمی ارزان قیمت بسیار رواج یافته است.

در چند ماه اخیر به دلیل نوسان شدید قیمت ها در بازار ملک و املاک، رفتار متقاضیان مسکن با تغییر همراه شده و میزان خرید و فروش آپارتمان های قدیمی ارزان قیمت بسیار رواج یافته است. هرچند که تا چند سال گذشته اقشار متوسط با دریافت تسهیلات بانکی و پس اندازهای خود قادر به خرید خانه در مناطق مرکزی کلان شهرها به ویژه پایتخت می شدند اما در حال حاضر به دلیل تورم و گرانی بیش از حد تعرفه های این بخش، بیشتر مردم گرایش به انتخاب آپارتمان های متراژ پایین و قدیمی برای معامله دارند و میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی متراژ متوسط و متراژ بالا با افت چشم گیری همراه شده است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، برخی از فروشندگان خانه های کلنگی و قدیمی با هدف کسب سود بیشتر و با آگاهی از نیاز مردم، قیمت حقیقی خانه با قدمت 30 ساله را به مشتری ارائه نمی دهند و معتقدند با توجه به این که در آینده امکان ساخت و ساز و تراکم بر روی ملک خود وجود دارد، متقاضیان باید نرخ حقیقی ارزش ملک را برای خرید به آن ها بپردازند. در این صورت تعرفه نهایی بیشتر از حالتی است که ملک صرفا به عنوان یک واحد آپارتمانی قدیمی ساز فروخته می شود.
قدرالسهم که به آن سهم ساخت نیز گفته می شود، واژه جدیدی است که فروشندگان با استدلال آن نرخ ها را به شدت افزایش می دهند و در معامله آپارتمان های قدیمی از آن استفاده می کنند. این در حالی است که در صورت عدم رضایت همسایگان حتی پس از اقدام به ساخت و ساز نیز امکان مشکل وجود دارد. برخی از خانه های کلنگی هم در طرح توسعه شهری وجود دارد و امکان تخریب آن توسط شهرداری وجود دارد، به همین دلیل فایل های پیشنهادی ارزان تری در مشاورین املاک برای آن ها ثبت می شود و مشتریان بدون آگاهی و صرف قیمت مناسب اقدام به خرید و فروش آن ها می نمایند.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.