نیمی از مشاوران املاک فاقد کد رهگیری معتبر هستند

آرش توکلی
1397/11/09
161
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نیمی از مشاوران املاک فاقد کد رهگیری معتبر هستند

در چند ماه اخیر یکی از دلایل اصلی نابسمانی و قیمت گذاری نجومی حضور فعال دلالان و سایت های اینترنتی مخرب بوده که به منظور کسب سود و درآمد بیشتر اقدام به درج آگهی های

در چند ماه اخیر یکی از دلایل اصلی نابسمانی و قیمت گذاری نجومی حضور فعال دلالان و سایت های اینترنتی مخرب بوده که به منظور کسب سود و درآمد بیشتر اقدام به درج آگهی های مسکن با نرخ های سرسام آور نموده اند. وزارت راه و شهرسازی نیز که در 3 ماه اخیر شاهد تغییر و تحولات جدیدی در سطح وزیر بوده هنوز موفق نشده نظارت و کنترل صحیحی بر نحوه تعرفه گذاری و جلوگیری از سوداگری در بخش ملک و املاک داشته باشد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به نابسمانی بازار مسکن خاطر نشان کرد: بیش از 60 درصد مشاورین املاک فعال فاقد کد رهگیری معتبر می باشند که این موضوع باعث مشکلاتی برای خریداران و افزایش تلاطمات بازار ملک و املاک می شود.
علوی به مردم توصیه کرد به جای استفاده از سایت های اینترنتی غیر معتبر و سو استفاده گر، مردم به مشاورین املاک معتبر و دارای کد رهگیری مراجعه کنند تا قراردادهای ثبتی قانونی و قابل پیگرد به آن ها تحویل داده شود.
در حال حاضر سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی به یکی از اصلی ترین مراجع قیمت گذاری آپارتمان تبدیل شده اند و این موضوع سبب شده تا فروشندگان و دلالان قیمت های دلخواه و بدون منطق خود را به رایگان و بدون پرداخت هزینه در این سایت ها قرار دهند. مردم عادی نیز که قصد فروش ملک خود را نداشته با مشاهده این نرخ ها در سایت های اینترنتی نرخی نجومی را برای فروش آپارتمان خود قرار می دهند تا شاید شخصی با مشاهده آن تصمیم به معامله ملک مورد نظر نماید و سود سرشاری عاید فروشنده شود.
نایب رییس کمیسیون عمران بر لزوم ساماندهی فعالان بازار مسکن نیز تاکید کرد و وزارت راه شهرسازی را مسئول کنترل و ساماندهی سایت های فعال در حوزه ملک و املاک قلمداد نمود.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.