خرید آپارتمان با تسهیلات بدون نوبت بانک مسکن

آرش توکلی
1397/11/14
171
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید آپارتمان با تسهیلات بدون نوبت بانک مسکن

در چند سال اخیر اقشار متوسط جامعه و دهک های پایین با استفاده از تسهیلات بانکی بخشی از هزینه خرید آپارتمان را تامین و خانه مورد نظر خود را معامله می کردند.

در چند سال اخیر  اقشار متوسط جامعه و دهک های پایین با استفاده از تسهیلات بانکی بخشی از هزینه خرید آپارتمان را تامین و خانه مورد نظر خود را معامله می کردند. بانک مسکن نیز به منظور حمایت از مردم تسهیلات متنوعی را برای پاسخ به نیازهای متقاضیان و تسهیل خانه دار شدن مردم ارائه می داد.
به گزارش متراژ، بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن کشور، صندوق مسکن یکم، وام مسکن جوانان و اوراق حق تقدم از مهمترین طرح های بانک مسکن می باشد. اما در سال جاری با تورم اقتصادی و گرانی بیش از حد نرخ خرید آپارتمان میزان استفاده و اخذ این وام ها به پایین ترین حد خود رسید زیرا سقف این تسهیلات در کلان شهرها حتی 20 درصد از هزینه خرید یک واحد مسکونی را نیز پوشش نمی دهد. مجلس و دولت به منظور حمایت از مردم طرح افزایش سقف وام های مسکن در سال 98 را در دستور کار قرار دادند و احتمال افزایش این تسهیلات در سال آتی وجود دارد.
در میان انواع وام های مسکن، نوعی از تسهیلات خرید مسکن وجود دارد که انتخاب مناسبی برای دو گروه از متقاضیان خرید خانه می باشد، گروه اول که به دلیل قدرت خرید محدود امکان سپرده گذاری بلند مدت در بانک به منظور دریافت وام مسکن را ندارند و گروه دوم که به دلیل محدود بودن زمان قادر به انتظار و سپری شدن دوره لازم برای اخذ تسهیلات را ندارند.
تسهیلات خرید مسکن بدون نوبت بانک مسکن از محل خرید اوراق حق تقدم معروف به تسه پرداخت می شود. اما به دلیل این که نرخ این تسهیلات 17.5 درصد و از انواع وام های مسکن بالاتر است، شاید افراد کم بضاعت امکان استفاده از این وام را نداشته باشند. در بافت های فرسوده نیز تسهیلات ساخت و ساز با سود 16 درصد اعطا می شود و دوره بازگشت وام 15 ساله می باشد. به همین دلیل برخی از مردم اقدام به ساخت و ساز و خرید خانه در بافت های فرسوده می نمایند و با اقساط بلند مدت 15 ساله، دغدغه ای برای پرداخت بدهی خود ندارند .
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.