افزایش ساخت و ساز باعث بهبود قیمت مسکن می شود.

آرش توکلی
1397/11/15
117
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش ساخت و ساز باعث بهبود قیمت مسکن می شود.

در چند ماه گذشته نرخ خرید و فروش واحدهای مسکونی با رشد چشم گیری همراه بوده و در پایتخت میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان به بیش از 8 میلیون تومان رسیده است.

در چند ماه گذشته نرخ خرید و فروش واحدهای مسکونی با رشد چشم گیری همراه بوده و در پایتخت میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان به بیش از 8 میلیون تومان رسیده است. به همین دلیل متقاضیان قادر به خرید خانه مورد نظر خود نشده و در انتظار ثبات بازار مسکن هستند. کارشناسان معتقدند پس از بازگشت آرامش بازار ارز دلیل منطقی برای سوداگری و تعرفه گذاری نجومی در بخش ملک و املاک وجود ندارد و تنها به دلیل دلال بازی و سفته بازی هنوز قیمت ها در بخش مسکن با کاهش مواجه نشده است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، میزان ساخت و ساز نیز به علت رشد ناگهانی نرخ مصالح ساختمانی با کاهش قابل توجهی همراه گردید و سازندگان و انبوه سازان از ساخت آپارتمان های جدید صرف نظر نمودند. گروهی از سازندگان نیز که در حال تکمیل پروژه های مسکونی نیمه کاره خود بودند، به دلیل نرخ غیر قابل پیش بینی ملزومات ساختمانی، از ادامه روند ساخت منصرف شده و در انتظار ثبات قیمت ها مانده اند. گرایش مردم به خرید آپارتمان های متراژ پایین با توجه به کاهش قدرت نقدینگی نیز افزایش یافته و فایل های در دسترس متراژ پایین بسیار مورد توجه قرار گرفت.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط بازار مسکن خاطر نشان کرد: برای ثبات و ساماندهی قیمت ها در بخش ملک و املاک باید بیش از 200 هزار مسکن جدید تولید شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس هم چنین افزود: دولت می بایست تسهیلات ویژه را برای انبوه سازان فراهم نماید تا میزان صدور پروانه های ساختمانی و ساخت و ساز در سال 98 با نیاز متقاضیان تناسب داشته باشد و گرانی بیش از حد در این بخش کنترل شود. در غیر این صورت دولت توان کنترل و نظارت بر قیمت ها در بخش مسکن را نخواهد داشت و دلالان و سو استفاده گران نرخ های دلخواهی را به مردم پیشنهاد می دهند.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.