آخرین اخبار از وضعیت عوارض ساخت و ساز در سال 98

آرش توکلی
1397/11/18
350
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین اخبار از وضعیت عوارض ساخت و ساز در سال 98

یکی از موضوعات داغ و مهم چند روز گذشته برگزاری جلسه شورای شهر تهران برای تصویب عوارض ساخت و ساز در پایتخت بود. در سال جاری به دلیل نوسان اقتصادی میزان سرمایه گذاری و

یکی از موضوعات داغ و مهم چند روز گذشته برگزاری جلسه شورای شهر تهران برای تصویب عوارض ساخت و ساز در پایتخت بود. در سال جاری به دلیل نوسان اقتصادی میزان سرمایه گذاری و ساخت واحدهای مسکونی با افت موجه شده است. حتی انبوه سازانی هم که مشغول تکمیل پروژه های نیمه کاره خود بودند به دلیل افزایش ناگهانی نرخ مصالح ساختمانی از ادامه ساخت و ساز صرف نظر نمودند و شرایط بازار مسکن با التهاب و رکود همراه شد.
وزیر جدید مسکن و شهرسازی پس از معرفی و مشاهده وضعیت بازار مسکن به مردم وعده داد تا تسهیلات ویژه ای برای انبوه سازان و متقاضیان خرید خانه در سال آینده فراهم سازد. حال با توجه به نزدیک شدن پایان سال، شهرداری تهران تصمیم گرفته میزان عوارض ساخت و ساز مسکن در سال 98 را مشخص نماید.
به گزارش سرویس خبری متراژ، پارلمان محلی پایتخت در چند روز اخیر، بررسی لایحه عوارض ارزش بهینه قانونی ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ را در دستور جلسه خود قرار داده تا در صورت تایید اکثریت اعضا این شورا، روش و فرمول جدیدی به منظور محاسبه و دریافت عوارض ساخت و ساز در سال آینده را با تحولی اساسی اجرایی نماید.
در برنامه جدید نحوه محاسبه و اخذ عوارض ساختمانی سازنده ها به گونه ای طراحی شده که شفاف و قابل فهم می باشد. نرخ ها و ضرایب نیز در فرمول جدید به روز و منصفانه تر اعمال می شود و طبق پیش بینی شهرداری با اجرای این طرح فعالان ساختمانی رغبت بیشتری به ساخت و ساز پیدا می کنند.
هرچند که برخی از کارشناسان معتقدند که این طرح گنگ و در اجرا با مشکلاتی همراه خواهد شد اما اعضای شورای شهر تهران به موفقیت این طرح جدید خوش بین هستند.
منبع: شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.