تمایل خانه اولی ها به پیش خرید واحدهای مسکونی

آرش توکلی
1397/11/23
257
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمایل خانه اولی ها به پیش خرید واحدهای مسکونی

در چند ماه اخیر بازار مسکن شرایط نابسمان و پرالتهابی را سپری نموده و قیمت خرید خانه با افزایش سرسام آوری همراه بوده، به همین دلیل قدرت خرید متقاضیان کاهش یافته و معامله آپارتمان های

در چند ماه اخیر بازار مسکن شرایط نابسمان و پرالتهابی را سپری نموده و قیمت خرید خانه با افزایش سرسام آوری همراه بوده، به همین دلیل قدرت خرید متقاضیان کاهش یافته و معامله آپارتمان های متراژ پایین و قدیمی ساز رونق بیشتری پیدا کرده است. برخی از اقشار کم درآمد جامعه نیز به دلیل رشد هزینه های زندگی به خصوص اجاره و رهن آپارتمان به مناطق جنوبی و شهرک های حاشیه کلان شهرها مهاجرت نموده اند.
خانه اولی ها که در سال های گذشته سهم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص می دادند، در سال جاری حتی با استفاده از تسهیلات مسکن نیز موفق به انتخاب و خرید خانه مورد نظر خود نشده و به دنبال گزینه های جایگزین و ارزان قیمت تری نسبت به آپارتمان های نوساز در بازار مسکن بودند.
به گزارش متراژ، بر اساس آمارهای منتشر شده در چند روز اخیر متقاضیان مسکن به خصوص خانه اولی ها پس از ناتوانی در تامین هزینه های خرید خانه از بازار معاملات خارج و در بخش پیش فروش واحدهای مسکونی حضور فعالی پیدا کردند. مشاورین املاک هم در خصوص شرایط خرید و فروش ملک و املاک خاطر نشان می کنند: این روزها مردم عمدتا برای اطلاع از شرایط پیش خرید آپارتمان ها به دفاتر مراجعه می نمایند و گرایش پیش خرید خانه در حال افزایش می باشد.
انبوه سازان و واسطه های ملکی هم با آگاهی از تغییر رفتار مردم اقدام به درج آگهی پیش فروش آپارتمان با شرایط ویژه نموده اند و برای فروش واحدهای مسکونی در حال ساخت خود اعلام آمادگی کرده اند. هرچند که برخی از دلالان و سودجویان از این طریق اقدام به کلاه برداری و سو استفاده می نمایند، اما به اعتقاد کارشناسان افزایش معامله در بخش مسکن می تواند باعث خروج این بازار از رکود و کاهش سوداگری شود.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.