نظر وزیر مسکن در خصوص احتمال افزایش میزان تسهیلات بانکی

آرش توکلی
1397/11/24
207
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظر وزیر مسکن در خصوص احتمال افزایش میزان تسهیلات بانکی

یکی از مهمترین بحث های روز فعالان بخش مسکن، سقف وام بانکی برای خرید خانه در سال 98 می باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند سقف تسهیلات مسکن با قیمت روز خانه تناسب ندارد

یکی از مهمترین بحث های روز فعالان بخش مسکن، سقف وام بانکی برای خرید خانه در سال 98 می باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند سقف تسهیلات مسکن با قیمت روز خانه تناسب ندارد و  به منظور افزایش توان خرید مردم، دولت می بایست وام بانکی برای خانه اولی ها و متقاضیان مسکن را متناسب با تورم و گرانی در بخش ملک و املاک افزایش دهد.
ولی گروه دیگری از اقتصاددانان با افزایش میزان تسهیلات بانکی موافق نیستند و بر این باورند که این راهکار نه تنها باعث رونق بازار مسکن نمی شود بلکه در میان مدت تورم و رکود مجدد را به همراه خواهد آورد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، محمد اسلامی در خصوص برنامه دولت برای تحقق طرح مسکن اجتماعی و تسهیلات خرید خانه گفت : وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده بیش از 100 هزار واحد مسکونی را تولید می کند و به انبوه سازان تسهیلات ویژه ای برای ساخت و ساز اعطا می شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص گمانه زنی ها درباره افزایش سقف وام مسکن نیز خاطر نشان کرد : به نظر من رشد تعرفه وام مسکن کمک قابل توجهی به توان خرید متقاضیان نخواهد کرد، به همین دلیل ما مدل جدیدی را برای رونق بخش مسکن و حمایت از خریداران طراحی نموده ایم. هرچند که رقم تسهیلات مسکن در سال 98 هم در شورای پول و اعتبار مطرح و تصویب خواهد شد.
محمد اسلامی با انتقاد از دلال بازی و سوداگری در بخش مسکن نیز به مردم وعده داد تا با اجرای طرح های وزارت راه و شهرسازی و حمایت از تولید کنندگان بخش مسکن، سوداگری و ارائه قیمت های های سلیقه ای در این بازار از بین رفته و متقاضیان با خیال آسوده اقدام به انتخاب و خرید آپارتمان دلخواه خود نمایند.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.