بهترین راه برای برای ساماندهی به بازار مسکن

آرش توکلی
1397/11/25
193
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین راه برای برای ساماندهی به بازار مسکن

در چند ماه اخیر دولت و وزارت راه شهرسازی اقدام موثری در راستای ساماندهی بازار مسکن انجام نداده و سوداگری و قیمت گذاری نجومی در بخش مسکن باعث بی تعادلی و انصراف خریداران از معامله

در چند ماه اخیر دولت و وزارت راه شهرسازی اقدام موثری در راستای ساماندهی بازار مسکن انجام نداده و سوداگری و قیمت گذاری نجومی در بخش مسکن باعث بی تعادلی و انصراف خریداران از معامله در این بازار شده است. وزیر جدید راه و شهرسازی که در ماه گذشته توانست رای اعتماد مجلس را کسب نماید با ماموریت ساماندهی به بخش مسکن و تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد جامعه معرفی شد.
محمد اسلامی در گفتگوهای اخیر با اصحاب رسانه تولید مسکن و حمایت از انبوه سازان برای ساخت مشارکتی واحدهای مسکونی را از مهمترین اقدامات خود برشمرد و به متقاضیان وعده داد تا در سال آینده و با اجرایی شدن برنامه های جدید این وزارت خانه وضعیت بازار مسکن بهبود یابد و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.
به گزارش متراژ، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، کارشناسان نظرات مختلفی در خصوص ورود دولت به بخش ملک و املاک و مداخله مستقیم در بخش ساخت و ساز دارند. گروهی معتقدند در صورت ورود و مداخله دولتی در این بخش تورم و سوداگری نه تنها کاهش نمی یابد بلکه ممکن است وضعیت تورم شدیدتر هم شود. اما گروه دیگری از فعالان این حوزه بر این باورند که در صورت ورود مستقیم دولت به بخش ساخت و ساز و نظارت جدی، سوداگری و دلال بازی کاهش می یابد و قیمت گذاری دلخواه و سلیقه ای از بین خواهد رفت.
حسین عبده تبریزی در خصوص بهترین روش برای ساماندهی و ورود دولت به بخش مسکن خاطر نشان کرد: مداخله مستقیم دولت به معنای ورود دولت به بخش عرضه از طریق ساخت و سازهای جدید نیست. بلکه دولت می بایست تسهیلاتی را فراهم نماید تا متقاضیان تمایل بیشتری به حضور در بازار مسکن پیدا کنند و بازار عرضه و تقاضا تنظیم شود.
منبع: پایگاه خبری بانک مسکن
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.